ההסכמה נגד איראן: דנה וייס דיווחה הערב (שני) במהדורת "החדשות" כי לאחר חודשים של דיפלומטיה בין ירושלים למוסקבה, הגיעו הצדדים להסכמה בנוגע לעתידה של סוריה. על פי הדיווח, ישראל ורוסיה הגיעו להסכמות ביטחוניות, במסגרתן יורשה לצבא סוריה להשתלט מחדש על דרום מדינתו, ולהגיע עד לגבול עם ישראל, אך איראן וחיזבאללה לא ייקחו חלק בכיבוש האזור.



בתמורה להסכמה הישראלית להורדת הכוחות הסורים לגבול הישראלי, רוסיה תתחייב למנוע נוכחות של כוחות איראן, חיזבאללה וכוחות שיעיים נוספים, ואף תקרא באופן פומבי לכל הגורמים הזרים לצאת מהמדינה. בנוסף לכך, ישראל תשמר את חופש הפעולה שלה בסוריה. על פי דיווח בערוץ 10, גם משטר אסד הסכים גם הוא לסיכום, מתוך הבנה כי מדובר בהסכמה ישראלית לחזרה של צבאו לגבול רמת הגולן.



עוד דווח בערוץ 10 כי היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, צפוי להגיע מחר לפגישה עם מקבילו האמריקאי ג'ון בולטון כאשר במוקד הפגישה אישור מסמך ההבנות בין ארה"ב לישראל בנוגע לבלימת איראן בולטון ובן שבת צפויים לעדכן את המסמך ולחדד אותו לאחר פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין ונאום 12 הנקודות של מזכיר המדינה מייק פומפאו בו הציב תנאים לאיראן. בן שבת ובולטון שוחחו מספר פעמים בטלפון מאז נכנס האחרון לתפקידו אך זאת תהיה הפגישה הראשונה פנים מול פנים.



מהלך מדיני נוסף שקשור להסכמות הוא יציאתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן למוסקבה שם ייפגש עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ביום רביעי הקרוב.  אל שר הביטחון ייצטרפו ראש אמ"ן תמיר היימן, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, זהר פלטי ונציגים נוספים ממערכת הביטחון.



מלשכת ראש הממשלה נמסר:
 ישראל איננה מעוניינת בהסכמים חלקיים אלא מעוניינת ביציאת צבא איראן מסוריה כולה.