בעקבות המצב המתוח בדרום, חמאס טען שהוא מחויב לשמור על הפסקת אש במידה וגם ישראל תתחייב לכך, אך סא''ל (במיל') אלון אביתר,לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, קצת פחות אופטימי וכשנשאל היום (רביעי) בתוכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM אם הסתיימה המתיחות ברצועה השיב: "אירוע מסוג זה לא מסתיים בפעם אחת, אין בידנו כפתור לכבות את המצב ולכן אני לא רואה היחלצות דרמטית מהמצב הנוכחי בקצה האופק". 


לדבריו, "כל המרכיבים השליליים שמתקיימים בתוך הרצועה מצביעים על כך: דגל המאבק המזוין של חמאס, האינטרסים והשאיפה להישאר ככתובת שלטונית וריבונית בתוך הרצועה וכמובן ההילה המרכזית לפרוץ המשבר הנוכחי". לדעתו המצב לא ישתפר: "עוד נאלץ להיכנס בעל כורחנו לחזית חדשה והיא לא בהכרח תהיה בתוך הרצועה אלא גם יכולה להיעשות מן המעטפת, מגבול רצועת עזה תוך פעולה תת קרקעית או אווירית".
 

עוד הוסיף אביתר, כי "נשארו שאריות מההסלמה של הימים האחרונים, לדעתי תושבינו צפויים לחוש התחממות נוספת. גם אם אני טועה, אנו נמצאים בתחילתה של מלחמת התשה ואין לנו פתרון או גלגל הצלה משמעותי. הגורמים השליליים בתוך הרצועה יגדלו וימשיכו להיות שליליים יותר עם הזמן", לטענתו, "לאור ניתוח האסטרטגיה והאינטרסים של כלל השחקנים על המפה אין שום פתרון או הסדרה משמעותית. גם אם הסבב הזה ייגמר אנו צריכים להיות ריאליים ולתכנן את המהלך הבא".

לשאלה אם תגובת איראן הגיעה בעקבות פעילות ישראל בסוריה, השיב אביתר כי "שתי החזיתות, הדרומית והצפונית קשורות זו בזו. למעשה, מה שנוצר כאן זו 'חצר אחורית' להתגוששות איראנית וישראלית על חשבון הרצועה נוכח מה שקורה בחזית הצפונית. צריך לומר בהקשר הזה שכל השחקנים בזירה החיצונית- הרוסים, האיראנים, חיזבאללה והסורים צופים במשקפת ארוכת טווח במה שקורה ברצועה ולכן דפוס הפעולה הישראלי הוא חלק מהמעטפת החיצונית". לסיום נשאל אביתר האם ישראל עתידה לכבוש את רצועת עזה: "אם עלי לבחור בין האופציה לכבוש את הרצועה לבין לא - אבחר שלא".

 
עריכה: אפרת שער