לאחר היממה המתוחה בדרום, פרסם הערב (רביעי) צה"ל תיעוד של תקיפת מטרות טרור ברצועת עזה על ידי חיל האוויר, ופירוט של חלק מיעדי התקיפה. לפי הצבא, בתקיפות נפגעו מאגר רקטות בייצור עצמי של הג'יהאד האסלאמי, אמצעי לחימה ימיים מתקדמים של הכוח הימי של חמאס, מחסן טילי כתף SA-7, מחסן רחפני נפץ, מחרטה לייצור רקטות ומחנה אימונים להטסת כלי טיס בלתי מאוישים. בסך הכל הופצצו 65 יעדי טרור בתקיפות.



ההפצצה האווירית בעזה. צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, הסביר היום כי "תקפנו מטרות מאוד ערכיות, מאוד חשובות שחיכו הרבה זמן להזדמנות שלהן, ואני חושב שבנקודת הזמן הזו יש פה הישג מאוד גדול לנו בהקשר הזה. מצד שני צריך להגיד שיש לא מעט מטחים שנורו לכיוון המוצבים שלנו. רוב הרקטות או יורטו על ידי כיפת ברזל או נפלו בשטחים פתוחים. עדיין מורתעות עמוקה של ארגוני הטרור והחמאס וכפי שאמרתי בתחילת דבריי חוסר רצון (שלהם) להגיע למערכה רחבה".


המטרות שהופצצו ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

אתמול חשף דובר צה"ל רונן מנליס כי התגובה של צה"ל כללה פגיעה במטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה, בהן מנהרה דו-שימושית שחדרה לעומק 900 מטר בשטח ישראל, אשר אותה תכננו בצה"ל להשמיד השבוע.



בהתייחס למנהרה שסוכלה, בצה"ל הסבירו כי מדובר במנהרה ייחודית ודו-שימושית שאותרה לפני כעשרה ימים, וכזו שחודרת לעומק המצרי ומשם חזרה לישראל. כוחותינו, למעשה, תקפו את המרחבים שבה נחפרה.



מנליס אמר גם כי מערכת כיפת ברזל יירטה, בין היתר, גם פצמ"רים שנורו לעבר ישראל, והצהיר: "לא נשלים עם זה. זה מצב בלתי אפשרי, שאין לנו כוונה שיימשך. מדובר בתקיפה חריגה מאוד שייתכן כי הוכנה מראש, ואנחנו מוכנים למגוון רחב של תרחישים. יש לנו יכולות נוספות להחריף את התגובה".



בתוך כך, צה"ל שיבש גם ניסיון לפרוץ את המצור על עזה באמצעות משט. לדברי מנליס, "חמאס מנע מחלק מהסירות לחצות את קו התשעה מיילים, אך חלק מהסירות חצו ואנחנו עצרנו את זה. לא נאפשר משטים מסוג זה".