כוח זרוע הים של צה״ל עצר ביום שלישי האחרון, במהלך המתיחות בדרום, סירת דיג פלסטינית שניסתה להפר את הסגר הימי המוטל על רצועת עזה. על סיפונה של סירת הדיג, שהפליגה לכיוון קפריסין, היו מספר תושבים פלסטינים ובהם חולים וכאלה הסובלים מנכות. זאת, במסגרת משט שאורגן על-ידי חמאס, שכלל סירות דיג נוספות אשר ליוו את סירת הדיג בתחילת דרכה. סירת הדיג נתפסה ללא אירועים חריגים.


מעצר סירה פלסטינית בחופי עזה
חלק מהתיעוד מראה כיצד קפטן הספינה מעביר ללוחמים את סכום הכסף אותו קיבל לטענתו מחמאס על מנת לבצע את המשט. מדובר צה"ל מסרו כי "מדובר במהלך ציני של שימוש באזרחים ובחולים. הסגר הימי הוטל על רצועת עזה מטעמים ביטחוניים כחלק מהעימות המזוין עם חמאס וצה״ל יוסיף לאכוף אותו למען ביטחון תושבי מדינת ישראל". 

מעצר סירה פלסטינית בחופי עזה. קרדיט: דובר צה"ל
 
קפטן סירה פלסטינית מציג את הכסף שנמסר לו. קרדיט: דובר צה"ל


מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, פרסם הערב ב"אלמונסק" עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית, כי "300 דולר! זה הסכום שארגון הטרור חמאס שילם לכל פעיל שהשתתף במשט ההתגרות שיצא מנמל עזה השבוע. רק תחשבו מה אפשר היה לעשות ברצועת עזה עם כל הדולרים שחמאס ביזבז על משט ראווה שלא הביא לשום הישג ורק יוצר פרובוקציות מיותרות ומסכן את המחוות שניתנו במרחב הימי לטובת הדייגים". 

"למי שתהה" הוסיף, "הספינה נעצרה על ידי חיל הים ומשתתפיה הוחזרו לרצועת עזה למרות שהתחננו שלא לחזור. מדובר בעוד ניסיון ציני של החמאס לנצל את המצוקה של תושבי רצועת עזה".

כזכור, בתחילת השבוע, הוועד העליון של "צעדות השיבה" הודיעו כי משט ראשון יצא מרצועת עזה לעולם ביום שלישי לפני הצהריים, במטרה לשבור את המצור שהטילה ישראל על הרצועה לפני עשר שנים. הפעיל סלאח עבד אל-עאטי קרא במסיבת עיתונאים שנערכה בנמל "א-סיאדין" (הדייגים) ממערב לעיר עזה, לתושבי הרצועה להגיע ולצפות במשט. "עזה הפכה לכלא המבודד והגדול ביותר בעולם והיא לא מקבלת את הזכויות המינימליות שלה בשל המצור של ישראל עליה", אמר עבד אל-עאטי. "הספינות יוציאו מהרצועה קבוצה של חולים, סטודנטים וכן אקדמאים מובטלים".

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לכוונת חמאס לבצע את המשט כי "חמאס השתלט על סיוע של מיליארדי דולרים, קנה טילים במקום מזון, והשתמש בכסף כדי לבנות מנהרות טרור, במקום בתי ספר ובתי חולים. המשט הזה הוא צעד אחורה עבור חמאס, והנהגת הארגון גוררת איתה את כל הפלסטינים ברצועת עזה".