בצה"ל מעריכים כי היקף האירועים מחר ביום הנכסה, בו מציינים הפלסטינים את פרוץ מלחמת ששת הימים, יהיה קטן יותר ממה שהעריכו בתחילה ודומה יותר לימי שישי האחרונים, זאת בשל החלטה של חמאס להתמקד בהבאת אנשים לאירוע גדול ביום שישי, שיעמוד בסימן תום הרמדאן ויום ירושלים האיראני. לפי גורמים ביטחוניים, ביום שישי צפוי אירוע גדול וחמאס צריך לקחת בחשבון את ההשלכות במידה והאירועים יצאו מכלל לשיטה. בכל מקרה, כוחות רבים יהיו פרוסים כבר מחר בשטח, על מנת להיות מוכנים להתפתחויות שונות.



גם בימים האחרונים בישראל הקפידו על תגובות מאופקות אל מול המשך טרור העפיפונים וניסיונות החדירה לשטח לישראל. אתמול הרג כוח גולני מחבל שחדר לשטח ישראל עם גרזן וחיבל בגדר המערכת. למרות זאת, לא ידועה התראה לירי לעבר ישראל, אבל גם אפשרות זו נלקחת בחשבון.



בגל התקיפות האחרון של מטוסי חיל האוויר הקפידו בצה"ל על פגיעה במטרות תשתית בלבד - מחסני אמצעי לחימה, מפקדות ומוצבים - אך פעלו שתקיפות אלה לא יובילו להרוגים ברצועת עזה. זאת בניסיון שלא להביא להסלמה נוספת. גורמים במערכת הביטחון אומרים, שאומנם ישראל פועלת על מנת למנוע הסלמה נוספת ואינה מעוניינת בעימות צבאי מול רצועת עזה, אבל כלל לא בטוח שחמאס קולט את המסר. "אנחנו אומנם לא מעוניינים בעימות כרגע ברצועה, אבל אין זה נובע מחשש וגם לעניין הזה יש גבול. אם תימשך ההסלמה מצד חמאס, גם התגובה תהיה אחרת לחלוטין", אמר אחד הגורמים.



כוח צה"ל בגבול הרצועה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בצה"ל רואים את השבוע הזה כמבחן משמעותי להמשך ואין עדיין הערכה אם חמאס ימשיך לארגן אירועים אלימים לאורך גדר המערכת גם לאחר יום שישי.



בתוך כך, הוועד הלאומי העליון לצעדות השיבה ושבירת המצור קרא להמשיך בניסיונות להביא כמה שיותר אנשים להשתתף מחר בצעדת הנכסה ובתהלוכה המכונה "מיליון צועדים למען ירושלים" שתיערך ביום שישי. בהודעה הרשמית של הוועד נאמר כי יש להקפיד שהתהלוכות יהיו עממיות ובדרכי שלום עד להשגת מטרותיהם. עוד נאמר כי ירושלים תישאר בירת פלסטין ושייכת לעם הערבי הפלסטיני וכי היא סמל של שלום אהבה ואחווה. 



גם היום נמשך גל השריפות בעוטף עזה בשל טרור העפיפונים. שריפה פרצה שוב ביער בארי, שכבר נפגע קשות בשריפות קודמות, וגם באזור תחנת הרכבת של שדרות, מה שהוביל לסגירת קו אשקלון נתיבות למשך כמה שעות.