בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הזהיר הבוקר (שלישי) בראיון לרשת sky news כי "המחאה על הגדר תתעצם, במידה ולא תהיה הקלה בסגר המוטל על רצועת עזה". הוא ציין כי "ההפגנות המתוכננות ביום שישי צפויות להיות עוצמתיות ו'מדממות' יותר, לאחר חודש הרמדאן", זאת בעקבות מותה של הפרמדיקית הפלסטינית, רזאן אנג'אר בת ה-21, שנורתה ביום שישי למוות בהפגנות בגבול הרצועה. 
א-זהאר, הוסיף כי "אם אתם, במערב, תמצאו פתרון עבור העם, אנחנו יכולים, בתוך חודשיים, לבנות נמל ימי כדי לאפשר לאנשינו לקבל טיפולים רפואיים מחוץ לרצועה ולאפשר לסיוע החברתי והכלכלי להגיע דרך ערוצים אלה". הוא ציין: "אני חושב שמהלך כזה יקל על מצב העימות בגבול".
חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) קרא בסוף השבוע לחקירה בינלאומית של נסיבות מותה של אנג'אר. הפלסטינים טוענים כי אנג'אר, שהתנדבה לסייע לפצועים בשטח, נורתה ונהרגה מאש צלפים של צה"ל באזור חאן יונס. "יש לאפשר למשלחת חקירה בינלאומית להגיע לעזה ולחקור את מותה של רזאן יחד עם מקרים נוספים של הרג אזרחים ועיתונאים פלסטינים על ידי צלפים", אמר ח"כ טיבי. 

בתוך כך, בצבא פתחו בחקירת האירוע. "מקרים בהם נטען כי אזרח נהרג מירי צה"ל מתוחקרים באופן יסודי על-ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים ונבדקים על-ידי מנגנון התחקור המטכ״לי, וכך ייעשה בנוגע לטענות הנוכחיות. ממצאי התחקירים מועברים לפרקליטות הצבאית", אמרו בצה"ל.
מלבד זאת, בצה"ל הסבירו כי הוא "פועל באופן שוטף להפקת לקחים מבצעיים ולצמצום מספר הנפגעים מירי במרחב גדר הגבול ברצועת עזה. למרבה הצער, חמאס פועל באופן מכוון ומתוכנן לסיכון אזרחים, כאשר מדי שבוע הוא מציב בחזית הפרות הסדר האלימות ילדים צעירים, נערים ונשים, הנשלחים לגדר ומשמשים בפועל "מגן אנושי" למימוש מטרות החמאס. צה"ל שב ומזהיר את האזרחים מהתקרבות לגדר ונטילת חלק באירועים האלימים ובפיגועים. צה"ל ימשיך לפעול באופן מקצועי ובנחישות להגנה על אזרחי ישראל ועל תשתיות הביטחון".