צה"ל פרסם היום (שלישי) כי במסגרת תחקיר ראשוני של האירוע שהתרחש ביום שישי האחרון במהלכו נהרגה רזאן אנג'אר, הפרמדיקית הפלסטינית בת ה-21, עולה כי במהלך האירוע נורו מספר מצומצם של כדורים, ולא בוצע ירי ישיר ומכוון לעברה. התחקיר בנושא נמשך. עוד נמסר, כי האירוע יתוחקר על-ידי מנגנון התחקור המטכ"לי וממצאיו יועברו לפרקליט הצבאי הראשי.



הפלסטינים טענו כי אנג'אר, שהתנדבה לסייע לפצועים בשטח, נהרגה מאש צלפים של צה"ל באזור חאן יונס. "יש לאפשר למשלחת חקירה בינלאומית להגיע לעזה ולחקור את מותה של רזאן, יחד עם מקרים נוספים של הרג אזרחים ועיתונאים פלסטינים על ידי צלפים", טען ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המאוחדת, והוסיף כי "הריגת אנג׳אר היא פשע מלחמה נתעב".



שר הבריאות הפלסטיני, ג'ואד עואד, טען כי אנג'אר נורתה כשהיא לובשת מדים של אנשי הצוות הרפואי. לפני שנורתה התראיינה אנג'אר לכלי תקשורת פלסטיני ואמרה שהיא גאה בכך שהיא מסייעת לפצועים. על פי הפלסטינים, בעימותים בגבול הרצועה ביום שישי נפצעו 100 מפגינים, 40 מהם מירי חי.


שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, מסר בהודעה שפרסם בטוויטר: "מחשבותי ותפילותי עם משפחתה של רזאן אנג'אר. אנשי רפואה אינם מטרה". לדבריו, "ישראל חייבת למתן את השימוש שלה בכוח".



לאחר התקרית, ברשתות החברתיות פורסמו תמונות של חיילת ישראלית שהואשמה על ידי הפלסטינים בהריגתה. החיילת, ישראלית שעלתה מארצות הברית בשם רבקה, למעשה השתחררה מהצבא כבר לפני שנתיים, וכלל לא הייתה מעורבת בתקרית.