הפרמדיקית הפלסטינית רזאן אנג'אר, שנהרגה מאש צה"ל ביום שישי שעבר בעימותים על גדר הרצועה, שימשה כמגן אנושי  של מפרי בסדר, כך עולה מסרטון חדש שפורסם ועלה בחשבון הטוויטר של אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית. סרטון נראית אנג'אר מתנסה בזריקת מה שנראה כרימון עשן (לכיוון שטח שאין בו אף אחד) והיא אומרת שהיא משמשת מגן אנושי וזה מה שמודגש. 

לדברי הדובר, "רזאן אנג'אר לא היתה מלאך, כפי ניסו לעשות אותה. חמאס מציג אותה לפני המצלמה והיא מתרברבת ששימשה כמגן אנושי למען אלה שמנצלים אפילו אנשי רפואה על מנת לשרת את מטרות הטרור של חמאס. אין פרמדיק אחד בכל העולם שהיה משתתף במהומות וזורק רימונים".

שלשום פרסם צה"ל את התחקיר הראשוני לגבי מותה של אנג'אר בת ה-21. מהתחקיר עולה כי במהלך האירוע נורו מספר מצומצם של כדורים, ולא בוצע ירי ישיר ומכוון לעברה. התחקיר בנושא נמשך. עוד נמסר, כי האירוע יתוחקר על-ידי מנגנון התחקור המטכ"לי וממצאיו יועברו לפרקליט הצבאי הראשי.
הפלסטינים טענו כי אנג'אר, שהתנדבה לסייע לפצועים בשטח, נהרגה מאש צלפים של צה"ל באזור חאן יונס. "יש לאפשר למשלחת חקירה בינלאומית להגיע לעזה ולחקור את מותה של רזאן, יחד עם מקרים נוספים של הרג אזרחים ועיתונאים פלסטינים על ידי צלפים", טען ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המאוחדת, והוסיף כי "הריגת אנג׳אר היא פשע מלחמה נתעב".