כוננות גבוהה: בצה"ל נערכים להיקף אירועים גדול מחר, בהיקפים דומים ליום הנכבה האחרון, אז הגיעו 40-50 אלף פלסטינים, אירוע שהסתיים ב-60 הרוגים. זאת, בצל סיומו של הרמאדן ויום אלקודס שיצוין מחר באיראן. היקף הכוחות מחר של צה"ל יוכפל מזה שבדרך כלל נמצא שם, רמת הכוונות תהיה גבוהה מאוד. בנוסף, תהיה פריסה של מערכות הגנה כולל כיפת ברזל, צלפים רבים בגזרות השונות ותגבורים מהמשטרה וגופי הצלה נוספים וכן מיחידות מיוחדות.



היום (חמישי) צה"ל הטיל באמצעות מטוסים כרוזים ברחבי רצועת עזה המזהירים מפני התקרבות לגדר, פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. בין היתר נכתב בכרוזים: "ראוי לכם שלא לאפשר לחמאס להפוך אתכם לבני ערובה בידיו, כדי שהוא ירוויח הון פוליטי על חשבון טובתם ועתידם של תושבי עזה בכלל והצעירים בפרט. כדי למנוע תוצאות מזיקות – אנחנו קוראים לכם לא לקחת חלק בהפגנות ובאנרכיה ולא להעמיד עצמכם בסכנה".

הפגנות בגדר בעזה.  צילום: AFP
הפגנות בגדר בעזה. צילום: AFP

בצה"ל מזהים שחמאס עושה מאמצים רבים להביא המונים רבים אל הגדר והוא תיחם את האירועים מחר החל מהשעה 14:00 ועד שעה 18:0, אז צפויים המונים להגיע לגדר. בישראל עשו מאמצים בימים האחרונים להעביר מסרים דרך מצרים על מנת למנוע אירועים אלימים והגעת כמויות גדולות של מפגינים לגדר, אבל כרגע זה לא נראה שחמאס הולך לכיוון של מיתון האירועים.



בצה"ל גם לוקחים בחשבון שבמידה ויהיו הרוגים פלסטינים, זה יכול להתפתח לתרחישים נוספים כמו ירי רקטות ונערכים בהתאם. בנוסף גם מבחינת טרור העפיפונים, מעריכים במערכת הביטחון שחמאס ינסה להגביר מחר את המאמץ בתחום הזה. למרות שעיקר צומת הלב מופנית מן הסתם לעזה, הכוננות הגבוהה תהיה גם ביו"ש וגם במזרח ירושלים והר הבית.