עצרת הזדהות התקיימה הערב (שני) בנתיב האבות בגוש עציון לקראת ההרס הצפוי של 15 בתים מחר בעקבות פסיקת בג"ץ בנושא בהשתתפות מאות אנשים. שרת המשפטים איילת שקד אמרה במהלך העצרת כי "מחר יהיה פינוי מיותר לחלוטין. הוא נובע משגיאה קשה: תחילתה בתשובת מדינה שגויה שניתנה לפני כמה שנים – את זה תיקנו מהשורש. סופה בהחלטה שגויה של בג"ץ". 
"הבשורה היא שכאן זה נגמר", הוסיפה, "בשלוש השנים האחרונות שינינו את השיח: במקום לשאול "מתי מפנים", היום שואלים – "איך מסדירים". על כל בית שמפנים – אנחנו בונים עשרות רבות. מחר נחנוך כאן את השכונה החדשה ואנחנו בתהליך אישור של מאות יחידות דיור. מכאן כולנו נגיד לארגוני השמאל הקיצוני: תודה. אתם מסייעים לבניית היישובים ביהודה ושומרון. באתם לקלל ויצאתם מברכים. מהחורבן הזה אנחנו יוצאים לבניה ומקדמים בניית מאות יחידות דיור – זה המסר שלנו מהיום הזה".
יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט אמר "אחיי ואחיותיי מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל בעזרת השם 350 בתים על הגבעה הזאת. אנחנו בערב קשה, תושבי שכונת נתיב האבות וכל מי שהתיישבות בארץ יקרה לו, לא יכול להבין. אין מילה אחרת למעט אבסורד. שאלה אותי נערה לפני דקה למה, לא ידעתי מה לענות. אין תשובה, אין סיבה, ואין הגיון. לפעמים בג"צ הוא נורא אקטביסט בעניין זכויות אדם, אבל כשמדובר בזכויות התושבים כאן פתאום בית המשפט נעשה פאסיבי".

עוד אמר "לצערנו מחר הבתים יפונו ובמקביל כבר הקמנו את המשך השכונה והמערכה כולה תוכתר בהצלחה כאשר הבטחת ראש הממשלה תקויים במלואה ותוקם שכונה ענקית על הגבעה הזו. לפעמים נקטע חלק מהגוף אבל במערכה הגדולה אנחנו מנצחים, ובקרוב בעזרת השם נתיב האבות, גוש עציון וכל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון יהיו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל".  
 
סגן השר בן דהן אמר כי "מה שאנחנו רואים כאן זהו עוול בלתי נתפס - הרס לשם הרס ואנחנו עושים ונעשה הכל על מנת שמראות כאלו לא ישובו. משרד הביטחון הכשיר את הקרקע ובעזרת השם עוד נזכה לחנוך 350 יחידות דיור חדשות במקום".