על רקע המלצות משרד הביטחון בנושא גיוס החרדים מסתמן בכנסת שיתוף פעולה יוצא דופן בין ימין לשמאל בעד ביטול חובת הגיוס לצה"ל. חברי הכנסת יהודה גליק (ליכוד) ומוסי רז (מרצ), התומכים בביטול חובת גיוס לכל, יקיימו ביום שני דיון בכנסת כנס תחת הכותרת "האם הגיע הזמן לבטל את חובת הגיוס – צבא העם מול צבא מקצועי".



ח"כ רז פרסם היום (רביעי) פוסט בפייסבוק בו כתב כי "תזכיר חוק הגיוס הוא מלאכת מחשבת של חוסר צדק, חוסר שוויון וחוסר היגיון". לדבריו "אין בו שוויון משום שהוא מטיל חובת גיוס על 7,000 חרדים בשנה, כמו גם על הציבור הכללי אך פוטר את שאר החרדים. בכך מפלה החוק בין דם לדם. אין בו צדק משום שהוא מטיל מכסות גיוס על הישיבות ובכך הופך את האברכים לנתונים לחסדי ראש הישיבה: אלה יאלצו לעשות סלקציה ולברור מי יישאר בישיבה ואת מי יענישו בגיוס". הוא הוסיף כי "אין בו היגיון כי יגרום לגיוסם בכוח של 7,000 חרדים, מה שיעלה את התפוסה בבתי הכלא הצבאיים ויוריד את המוטיבציה".



לדבריו "הניסיון להוביל לשוויון בנטל בצורה כוחנית הגיע לדרך ללא מוצא. הדרך היחידה להוביל לשוויון בנטל היא ביטול גיוס החובה. כך יתגייסו רק מי שמעוניינים בכך, יקבלו שכר הולם ויחזקו את הצבא משום שהוא יהפוך למקצועי ומקצועני. הצבא של היום הוא לא צבא העם. הוא מסליל ולא שוויוני. עם ביטול גיוס החובה יקטנו הפערים הכלכליים והחברתיים במדינה".



ואילו ח"כ גליק סבור כי אין צורך כיום בגיוס חובה לכולם כמו ב-1948, שכן לדבריו אין לכך צורך אמיתי של הצבא. החלופה היא לדבריו שהצבא יגייס לשורותיו רק את מי שהוא צריך על פי הצרכים האמיתיים שלו. "מי שלא ירצה לא יתגייס". לעומת זאת המתגייסים יקבלו שכר נאה עבור שרותם.



לכינוס הוזמנו רבים מחברי הכנסת ומומחים לנושא ביניהם כאלה המתנגדים לביטול חובת השירות הצבאי. "הכוונה לקיים דיון אמיתי ולשמוע את כל הצדדים", נמסר מלשכתו של ח"כ גליק.