טרור העפיפונים: כלי טיס ירה ירי אזהרה לעבר "יחידת העפיפונים" של חמאס ממזרח לאל בורייג' ברצועת עזה. בסרטון המתעד את האירוע נשמעים קולות ירי והפלסטינים במקום נראים נמלטים לעבר מחסה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס תשתית הסמוכה למרחב בו עסקה קודם לכן חולייה בהכנת בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. צה"ל רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם".


ירי על משגרי עפיפונים בעזה

זמן קצר לאחר מכן פרצה שריפה סמוך לקיבוץ בארי בעקבות עפיפון תבערה ששוגר מרצועת עזה. מדוברות מחוז דרום של שירותי הכבאות וההצלה נמסר כי לוחמי האש מפעלו ופועלים עד לרגע זה ב-11 מוקדים שונים באזור עוטף עזה.

בתוך כך, הודיעה יחידת העפיפונים כי מחר היא מתכננת לשגר 5,000 עפיפוני תבערה מכל רחבי רצועת עזה לעבר דרום ישראל ביום עיד אל-פיטר. "ניתן הזדמנות לממשלת ישראל לסיים את המצור על הרצועה, או שנגרום לתושבי עוטף עזה לחיות תחת מצור של עפיפונים".

שלשום אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "אנחנו מצליחים ליירט שני שלישים מכל העפיפונים והרחפנים, למרות גידול בשימוש בכלי הזה", ציין, "גם כאן, חמאס מנצל בצורה הכי נבזית וצינית את המערך הרפואי של רצועת עזה". הוא הסביר: "הם לוקחים את ההליום שאנחנו מספקים לבתי חולים, לציוד רפואי ולשימוש בעיקר ב-MRI, ומשתמשים בו לרחפנים כדי לשגר ולהצית שדות פה בדרום. לכן אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק". הוא הוסיף כי "אנחנו מכינים תשובה גם לאותו שליש של אותם מעופפים שמשגרים לכאן, אני חושב שהם מותחים את החבל יותר מדי ובסופו של דבר החבל הזה ייקרע".

היום אמר ליברמן כי ישראל צריכה להגדיר יעד ברור לנעשה ברצועת עזה וזה להפיל את שלטון חמאס. בראיון ב"פורום בר אילן" שנערך היום הסביר שר הביטחון מדוע כשלו הניסיונות הקודמים להפיל את חמאס: "אי אפשר להפיל אותו מבחוץ ובכל הניסיונות שלנו להמליך מלכים תמיד נכשלנו. צריך להגיע למצב שאוכלוסיית עזה תפיל את שלטון חמאס, לא מישהו אחר". 
 
"אומרים שזה שלטון אכזרי ואי אפשר, אבל הסקוריטטה, השטאזי והק.ג.ב היו הרבה יותר אכזריים, הרבה יותר מתוחכמים, עם הרבה יותר אמצעים ובכל זאת הצליחו", אמר שר הביטחון. "והיום אין צ'אוצ'סקו, הוניקר או גרז'נר, יש מציאות אחרת לגמרי. גם פה, אנחנו חייבים להגדיר יעד ברור והוא קודם כל איך אתה מביא את רצועת עזה להכרה שלטובתם, לטובת ילדיהם, הם חייבים להפיל את שלטון החמאס".