אירוע נוסף של גניבת מסמכים מרכב של קצין בכיר: במהלך טיול קצינים ביהודה ושומרון, נפרץ רכבו של מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף משנה אבי בלוט, ונגנב תיק שבו עם מסמכים. עם יציאתו מהרכב, שחנה בחניון מוסדר, הוא לקח עימו את נשקו האישי ואת מכשיר ה"ורד הרים" (מכשיר תקשורת נייד מסווג, המשרת קצינים מבצעיים בצבא) שלו.

הקצין, המכהן בתפקיד מזה כשמונה חודשים, דיווח על האירוע והחלה חקירה בנושא. בין היתר, נבדקת רמת הסיווג של המסמכים. הדבר עשוי להשפיע על החלטת הרמטכ"ל, שתתקבל בתום החקירה. גורם צבאי העריך בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "במידה ויתברר שהמסמכים שנגנבו אינם מסווגים כסודיים, אז הצעדים המשמעתיים יהיו פחות חמורים מאשר באירועים דומים שאירעו בעבר. 
ביום שישי האחרון, יממה לאחר הפריצה לרכבו, אלוף משנה בלוט התייצב לראיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן הוא אחד המועמדים להחליף את המזכיר הצבאי תת אלוף אליעזר טולדנו. ללא קשר לתקרית עצמה, גורמים בצה"ל מעריכים כי הסיכוי למינויו לתפקיד נמוכים, מכיוון שהוא עדיין לא השלים שנה בתפקיד מפקד חטיבת הקומנדו, הנחשב לאחד התפקידים החשובים והיוקרתיים ביוצר בדרג המח"טים בצה"ל. 
בלוט נחשב לקצין שדה מהמובילים בצה"ל וביצע תפקידים מרכזיים רבים, בהם מפקד גדוד 101, מפקד מגלן, מח"ט יהודה ומח"ט 551.

השאלה המרכזית כרגע האם האירוע החמור ישפיע על התפקיד הנוכחי כמפקד חטיבת הקומנדו או על קידום עתידי בצה"ל, כאשר בלוט נחשב שקידומו לתא"ל הוא רק עניין של זמן וסיום מוצלח של התפקיד הנוכחי.