מנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון הציגה היום (ראשון) את נגמ"ש איתן, לאחר שאב הטיפוס סיים את שלב הניסויים, כאשר לקחיהם יושמו בגרסה המבצעית. בגרסתו החדשה של הנגמ"ש ייבחן מנוע שונה כחלק מבחינת חלופות המתאימות לצרכים המבצעיים, מבנה הגוף שופר על מנת להגיע למיגון מרבי של הצוות ושרידות המערכות, מערכת המתלים שופרה ויכולת השרידות שלה גדלה. בנוסף, יושמו שיפורים במערכות ההיגוי, החשמל והבקרה של הכלי ובמערכות נוספות.



כמו כן, אורכו של הנגמ"ש כ-8 מטרים, רוחבו כ-3 מטרים, גובהו כ-2.5 מטר, ומשקלו הכולל כ-30-35 טון. ה'איתן' מופעל על ידי 3 אנשי צוות אורגניים + תשעה לוחמים, חליפת המיגון שלו מודולרית וכוללת גם מערכת הגנה אקטיבית. כמו כן, יש בו מערכת אב"כ ומערכת מיזוג אוויר מתקדמות. מנועו הוא כ-750 כ"ס, ומהירותו המרבית 90 קמ"ש. ומורכבות עליו מערכות נשק קטלניות, צריחון עם תותח 30 מילימטר, מערכת תצפית היקפית המאפשרת לחימה במדפים סגורים ומסכי מגע ברזולוציה גבוהה המאפשרים תפעול מיטבי ואינטואיטיבי של ריבוי מערכות.



750 כוח סוס. נגמ"ש איתן, צילום: דובר צה"ל
750 כוח סוס. נגמ"ש איתן, צילום: דובר צה"ל



התעשייה הישראלית - מהמובילות בעולם



ראש מנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון תא"ל גיא פאגלין התייחס לפיתוח הנגמ"ש ואמר: "לאחר תהליך ארוך של ניסויים ויישום לקחים, אנו חושפים את הנגמ"ש המתקדם בעולם בצורתו הסדרתית. מנת"ק גאה על היכולת לפתח ולייצר רק"ם ישראלי, כחול לבן, מהמתקדמים בעולם עבור לוחמי צה"ל - החל מטנק המרכבה, דרך נגמ"ש הנמר לתצורותיו השונות ועד לנגמ"ש ה'איתן'".



פאגלין הוסיף עוד כי "למשימה זו שותפים רבים, החל מהמפעלים הישראלים הרבים המספקים את המערכות, גורמי המשרד השונים, יחידות זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. היכולת לפתח את הדורות הבאים של הרק"ם ולייצרם באופן בלתי תלוי בגורם חיצוני, נשענת על הידע הקיים בישראל, במנת"ק ובתעשיות הישראליות הרבות הלוקחות חלק במשימה". כמו כן, לאחר שביקר בשבוע שעבר בתערוכת הנשק בצרפת הוסיף תא"ל פאגלין כי "יש לתעשייה הישראלית במה להיות גאה והיא מהמובילות בעולם בתחום זה".



ממערכות הנשק המתקדמות בעולם. צילום: דובר צה"ל
ממערכות הנשק המתקדמות בעולם. צילום: דובר צה"ל