מנהלת המגורים של צה"ל תקים לראשונה שכונה שמיועדת לאנשי קבע דרוזים. מנהלת המגורים רכשה קרקע ביישוב דלית אל־כרמל, ותכננה בניית 186 בתים צמודי קרקע ודירות על חלקת קרקע שנמצאת מזרחית לשטח הבנוי. הפרויקט אומנם אינו מונע מקצינים יהודים לבקש להצטרף למיזם, אבל הוא מיועד בעיקר לקצינים דרוזים.



הצעד התקדימי של הצבא בא גם על רקע התגברות המחאה במגזר הדרוזי על כך שהמדינה מפלה אותם לרעה ואינה מפשירה מספיק שטחים חקלאיים לבנייה, מה שיוצר מצוקת דיור קשה עבור הבנים. כעת, כשהצבא נרתם למשימה כזו ומבצע פעולות בשטח, יש לכך חשיבות גם מול המשרדים הממשלתיים השונים. "במשך שנים רבים מאתנו ששירתנו ותרמנו בצבא, הפכנו בעיני המדינה לעברייני בניה", אומר קצין דרוזי, "אבל לא היתה לנו ברירה אחרת, כי לא באמת ספרו אותנו. הפרויקט של הצבא כמובן שלא יפתור את כל הבעיות, אבל הוא מראה לדור הצעיר שעומד לפני גיוס ושואל כבר הרבה יותר שאלות, אם הוא מקבל יחס שווה מהמדינה, ושאפשר גם אחרת".



מנהלת המגורים של צה"ל אחראית לעשרות רבות של שכונות אנשי קבע שהוקמו בישראל. בשנים האחרונות מתמקדת המנהלת בעיקר באזורי הפריפריה, בדגש על אזור הדרום. זכאות להצטרף לפרויקט מגורים נחשבת להטבה משמעותית ביותר בצבא, והיא מוענקת לאחר תהליך של דירוג קצינים ונגדים, תוך עדיפות בולטת לקצינים לוחמים. אל מול ההטבה נדרש הקצין לחתום לתקופת קבע ארוכה נוספת.



מנהלת המגורים גם מעסיקה ומפקחת על קבלנים פרטיים שבונים את השכונות. איש קבע שזכה להיות שותף בפרויקט מגורים נהנה מסבסוד של עד כ־90 אחוזים מעלויות הפיתוח של הקרקע ומהטבות נוספות, שיחד עם כוח הקניה של הקבוצה, מאפשרת לאיש הקבע לרכוש בית במחיר הנמוך בכ־20% ממחיר השוק.