"אם מישהו חושב שניתן להמשיך את השגרה של עפיפונים ושריפות יום יום אז הוא טועה", כך אמר היום (שני) שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במהלך ביקור בתעשייה האווירית. דבריו של ליברמן באים על רקע תקיפת חיל האוויר הלילה נגד מטרות של חמאס וירי הרקטות שבא בתגובה. 



שר הביטחון התייחס גם הלדיווח בגלי צה"ל, על שר בכיר בקבינט, שמתח ביקורת על ההחלטה של לפעול נגד משגרי העפיפונים והבלונים: "אין לי מושג מי זה השר הבכיר, אני מצטער שהשר הבכיר נרתע מלהגיד בשמו את הדברים ואני אף פעם לא מתייחס לדברים בעילום שם".


אתמול התקיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שדנה בטרור העפיפונים, ובה התגלעה מחלוקת בין עמדת הצבא, בה מצדדים גם ראש הממשלה ושר הביטחון, לבין חלק מהשרים, בהם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שדרשו פעולה יותר תקיפה נגד משגריר עפיפוני התבערה. 

אתמול אמר גורם צבאי לתושבי עוטף עזה, המעוניינים בתגובה חריפה יותר על הפגיעה בשדותיהם, כי החלופה לטרור העפיפונים היא מלחמה. "אם נגיב בעוצמה גדולה מדי, זה יכול להיגרר להסלמה. אתם תהיו בממ"דים, ואתם לא רוצים את זה, בעוד בניית המכשול נגד המנהרות עדיין לא הסתיימה". דבריו של הבכיר הובאו במהדורה המרכזית של חברת החדשות.
 
דברים אלה באים ברקע ארבעה אירועים בהם צה"ל ביצע היום ירי באמצעות כלי טיס בסמוך לחוליות ששיגרו בלוני תבערה ועל תשתית ממנה פעלו וכלי הרכב ששימש אותם בדרום רצועת עזה. בתחום מועצה אזורית שדות נגב נמצאו בלונים ואליהם מחובר חפץ חשוד. מהמשטרה נמסר כי חבלן הגיע בסמוך לשדרות שם דווח על שלושה בלונים שנחתו על צמרת עץ במקום.