ראש השב"כ וחבר הכנסת לשעבר, יעקב פרי, התייחס היון (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103fm לפרשת גונן שגב, השר לשעבר שחשוד בריגול נגד ישראל ואמר: "אני סבור ובטוח ששירות הביטחון ידע על מגעיו עם האיראניים כבר תקופה ארוכה". הוא הוסיף: "אין מילים טובות יותר לתאר את המקרה הזה מאשר שוק והפתעה לכולנו למרות שאישיותו הקרימינלית של השר כבר הייתה ידועה".

לדברי פרי, "זו חציית קו אדום מהחמורות שידענו בישראל,  לא רק בגלל שהאיש היה שר בכנסת ישראל אלא כי איראן היא מגדולי האויבים שלנו שמחפשת כל אחיזה אפשרית במערכת השלטון הישראלי". עוד שיתף: "טרם נחשפה שיטת הבאתו לארץ, אני יכול לומר שהיה כאן שיתוף פעולה של ממשלות זרות וארגונים זרים. איש אינו יודע כמה זמן שירות הביטחון נמצא בעקבותיו. אך הוא כבר היה יעד של המודיעין האיראני באמצעות החיזבאללה באמצע שנות ה-90. סוחר סמים ידוע מטייבה סימן אותו כיעד אפשרי לחטיפה על ידי החיזבאללה באחת ממדינות המפרץ אך מי שנחטף במקומו היה אלחנן טננבאום. מיד לאחר שסיים את תפקידו הציבורי, גונן חיפש הרפתקאות בשוליים ועסקאות עם אנשים מפוקפקים. המודיעין של היריב זיהה אותו כמטרה קלה כפי שקרה עם טננבאום". 

 

כשנשאל מדוע לקח זמן כה רב עד שעצרו את שגב השיב ראש השב"כ לשעבר: "נדלקו נורות אדומות קודם אך לא חסרים לנו אנשים בעייתיים המתבטאים בצורות בעייתיות. אבוי לנו אם נפקח על כל מישהו שנראה קצת מוזר. במקרה של שגב, אין ספק שיש כאן רצף של התנהגויות שחלקו במישור הפלילי וחלקו במישור הביטחוני. אני סבור ובטוח ששירות הביטחון ידע על מגעיו עם האיראניים כבר תקופה ארוכה וחיכה להזדמנות להביאו לארץ".
 
על המידע שיש ברשותו של שגב וייתכן שנמסר לאויב הסביר: "הוא ניסה בצורה ערמומית  להגיע לכמה אנשי עסקים כולל יוצאי שירות הביטחון הישראלי שעובדים ושוהים זמן רב בניגריה וניסה לחבר בינם לבין האיראניים/ להערכתי חוסר הצלחה לגייס ישראלים להצטרף אליו נבע מכך שהמגזר העסקי בישראל אינו רוכש כבוד רב למר שגב' בלשון המעטה".

עריכה: איתמר זיגלמן