לילה (רביעי) לא שקט עבר על תושבי עוטף עזה לאחר שבעקבות תקיפת חיל האוויר בתגובה לטרור העפיפונים ובלוני התבערה, בוצעו 45 שיגורים של רקטות ופצמ"רים מרצועת עזה לאורך הלילה. תחילת השתלשלות האירועים הייתה בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר שלושה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. לאורך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב וכן באזור התעשייה אשקלון.


תיעוד תקיפות צהל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל

במהלך הלילה בוצעה תקיפה נוספת של שמונה יעדים נוספים של חמאס, בתגובה לירי הרקטות. שלוש נפילות זוהו בתוך יישובים במועצה האזורית אשכול, נזק נגרם למבנים ומכוניות.


תיעוד תקיפות צהל ברצועת עזה. קרדיט: רשתות ערביות

בשעות הבוקר תקף צה"ל בפעם השלישית לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב, 11 יעדי טרור בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי. סך הכל תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב כ- 25 יעדי טרור בשטח רצועת עזה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ.

מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוביל הלילה מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל ומוביל את רצועת עזה ותושביה להתדרדרות והסלמה. חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל. צה"ל ערוך ונחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל ויגביר פעילותו על פי הצורך והערכת המצב".
 
מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר כי "במהלך הלילה נשמעו עשרות אזעקות ביישובי המועצה האזורית אשכול. עד כה זוהו 13 נפילות במרחב המועצה, שלוש נפילות בתוך יישובים. אין נפגעים, יש נזק באחד הישובים למבנים ומכוניות. הלימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם. רכזי הבטחון היישובים ילוו את הסעות התלמידים לבתי הספר. יום הלימודים יותאם לאירועי הלילה. צוותי החינוך ישוחחו עם הילדים וינסו לאתר קשיים". הלימודים ביישובי עוטף עזה יתקיימו כסדרם.

על פי נתוני קק"ל כחמש עשרה שריפות יער היו אמול באזור הנגב המערבי, רוב השריפות היו בגזרת יער בארי מצומת סעד ועד קיבוץ סופה. בגזרת יער כיסופים היו שישה אירועי שריפה. הכוחות הכיבוי המתמודדים עם טרור העפיפונים ובלוני התבערה המתמשך תוגברו בימים האחרונים על ידי כוחות כיבוי נוספים מה שהוביל להשתלטות יחסית מהירה על השריפות.

הנזק מירי הרקטות בעוטף עזה. צילום: ביטחון אשכול


תקיפות צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל