המתיחות בדרום: חמאס ירה הלילה (רביעי) 45 רקטות לעבר ישראל בעקבות תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה. אחת מהם נפלה ליד גן ילדים במועצה האזורית אשכול. שוטרים סגרו את זירת הנפילה וחבלן משטרת ישראל מטפל בה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר כי עד כה אותרו חמש נפילות בתוך יישובים במועצה אזורית אשכול: שלוש נפילות בתוך יישוב באזור דרום המועצה ושתיים בתוך יישוב במרכז המועצה.



מנגד ברצועה, סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית מדווחת על שלושה פצועים פלסטינים כתוצאה מתקיפות צה"ל הלילה, שניים מתקיפה ברפיח ואחד בח'אן יונס. עם זאת, משרד הבריאות בעזה לא דיווח על נפגעים. 



בתוך כך, בארגון הטרור הגיבו לליל הקרב ואומרים כי "המסר של השיגורים לשטח ישראל מאשר ההתנגדות הפלסטינית היא שקובעת את את כללי המשחק בגבול בין ישראל לרצועה. דובר חמאס, פאוזי ברהום, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי  "אני מברך את ההתנגדות האמיצה שהגיבה על המתקפה הישראלית על מוצביה בעזה, זוהי זכותה הלגיטימית. המסר של מתקפה תחת מתקפה מדגיש כי ההתנגדות היא זו שמגדירה את משוואת הסכסוך על פי דרכה, וכי לא ניתן לאויב לבודד את עמנו או לכפות משוואות חדשות. (אם הוא ינסה), הוא יישא בתוצאות".


הלילה תקף חיל האוויר 25 יעדי חמאס בתגובה לשיגורי עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ. תחילת השתלשלות האירועים הייתה בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר שלושה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. לאורך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב וכן באזור התעשייה אשקלון.

במהלך הלילה בוצעה תקיפה נוספת של שמונה יעדים נוספים של חמאס, בתגובה לירי הרקטות. שלוש נפילות זוהו בתוך יישובים במועצה האזורית אשכול, נזק נגרם למבנים ומכוניות. בשעות הבוקר תקף צה"ל בפעם השלישית לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב, 11 יעדי טרור בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי. סך הכל תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב כ- 25 יעדי טרור בשטח רצועת עזה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ.

מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוביל הלילה מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל ומוביל את רצועת עזה ותושביה להתדרדרות והסלמה. חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל. צה"ל ערוך ונחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל ויגביר פעילותו על פי הצורך והערכת המצב".