לאחר ליל קרב בדרום, בו נורו כ-45 רקטות מרצועת עזה וצה"ל תקף כ-25 פעמים מטרות חמאס, חיל האוויר ביצע היום (רביעי) בנוסף שתי תקיפות נוספות באמצעות כלי טיס בסמוך לחוליות ששיגרו בלוני תבערה. אחד הפצמ"רים שנורו הלילה משטח הרצועה נחת בשטח בסיס צבאי בדרום. מספר רקטות נוספות נפלו בשטחים מיושבים, בהם סמוך לגן ילדים. בתוך כך, מספר שריפות פרצו בעוטף עזה בעקבות שיגור עפיפוני תבערה. כוחות הכיבוי פעלו באזור ניר עם, בארי וכפר עזה.



"הבלגה מולידה הסלמה"



שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, אמר בכנס אלי הורוביץ לכלכלה: "האנשים במבואות עזה הם חצי בני אדם. אני מבין שיש שרים שחלוקים על מה שאני מנסה לקדם, וטרם הצלחתי. אבל המציאות שלא מדובר בילדים, ומי שמשתמש בכלי הרג, יש להתייחס אליו כמחבל. אלה לא ילדים. אלה לא שטחים ריקים, זה ליד שדרות. גם במכללת ספיר. זה לא בסין, זה פה, בישראל". 

לדברי בנט, "עפיפון נפץ שנוחת בגן ילדים, יביא אסון. אני לא ארפה עד אשר נאמץ מדיניות חדשה, להפסיק לירות ליד המחבלים, ולירות במחבלים. הבלגה מולידה הסלמה. ברגע שאנחנו מבליגים, אנחנו מאותתים שיש משהו שמותר, ושעפיפונים ובלונים לא נחשבים, ואז הם יורים יותר. ואז זה מוביל להסלמה. בהרתעה צריך לפעול בכוח רב".

תחילת השתלשלות האירועים הייתה בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר שלושה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. לאורך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב וכן באזור התעשייה אשקלון. 

רקטה שנפלה סמוך לגן ילדים באשכול. צילום: ידידה הרוש/TPS


תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: AFP
במהלך הלילה בוצעה תקיפה נוספת של שמונה יעדים נוספים של חמאס, בתגובה לירי הרקטות. שלוש נפילות זוהו בתוך יישובים במועצה האזורית אשכול, נזק נגרם למבנים ומכוניות. בשעות הבוקר תקף צה"ל בפעם השלישית לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב, 11 יעדי טרור בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי. סך הכל תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב כ- 25 יעדי טרור בשטח רצועת עזה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ.
מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוביל הלילה מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל ומוביל את רצועת עזה ותושביה להתדרדרות והסלמה. חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל. צה"ל ערוך ונחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל ויגביר פעילותו על פי הצורך והערכת המצב".