בצל המתיחות בדרום, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי הודיעו היום (רביעי) שהירי לעבר ישראל יימשך כל עוד יימשכו תקיפות צה"ל ברצועה. בהודעה משותפת שהוציאו ארגוני הטרור ברצועה נטען כי "חדר המבצעים המשותף של ההתנגדות ביצע ירי לעבר שבעה מוצבים צבאיים של צה"ל". פאוזי ברהום, דובר חמאס אף הדגיש כי "חמאס לא מעוניין בהסלמה ישראל, אך כל תקיפה תיענה בתקיפה, כדי לשמור על העם הפלסטיני".



הבוקר ביצע חיל האוויר שתי תקיפות נוספות באמצעות כלי טיס בסמוך לחוליות ששיגרו בלוני תבערה.  בתוך כך, מספר שריפות פרצו בעוטף עזה בעקבות שיגור עפיפוני תבערה. כוחות הכיבוי פעלו באזור ניר עם, בארי וכפר עזה.



הלילה האחרון שעבר על תושבי עוטף עזה לא היה שקט, זאת לאחר שבעקבות תקיפת חיל האוויר בתגובה לטרור העפיפונים ובלוני התבערה, בוצעו 45 שיגורים של רקטות ופצמ"רים מרצועת עזה עד שעות הבוקר המוקדמות. דובר צה"ל פרסם תצלומי אוויר של היעדים שהותקפו בהם מפעל בטון בשימוש חמאס בחאן יונס ואתר לייצור אמל"ח באזור דיר אל באלח.



מפעל בטון בשימוש חמאס באזור חאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל



אתר לייצור אמל"ח באזור דיר אל באלח. קרדיט: דובר צה"ל



תחילת השתלשלות האירועים הייתה בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר שלושה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. לאורך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב וכן באזור התעשייה אשקלון.



במהלך הלילה בוצעה תקיפה נוספת של שמונה יעדים נוספים של חמאס, בתגובה לירי הרקטות. שלוש נפילות זוהו בתוך יישובים במועצה האזורית אשכול, נזק נגרם למבנים ומכוניות. למעשה, אחד הפצמ"רים שנורו משטח הרצועה נחת בשטח בסיס צבאי בדרום, בעוד שמספר רקטות נוספות נפלו בשטחים מיושבים, בהם סמוך לגן ילדים.