מפקד פיקוד העורף לשעבר, אלוף במיל' אייל אייזנברג, אומר כי מערכת הביטחון טעתה כשזלזלה בטרור העפיפונים. בראיון ב'בוקר טוב ישראל', טען הבוקר (חמישי) אייזנברג, לשעבר מפקד אוגדת עזה, "הקומקום הזה הפך לקטר, והיום הוא שורף לנו שדות". 

לגבי האפשרויות העומדות בפני הדרג המדיני לתגובה, אומר האלוף במיל' כי צריך להכניס כלים נוספים למשחק כמו סיכולים ממוקדים וכי אין סיבה לחשוש להיכנס לעזה. "אם חמאס ימשיך בהסלמה - אז הוא ימצא את צה"ל בתוך הרצועה. הקיץ זה עיתוי מעולה עבורנו"
ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, התייחס דווקא לשיקום רצועת עזה. "בנושא אחד אנחנו עוסקים כל הזמן ואילו בשני אנחנו מטשטשים ולא רואים אותו כאינטרס ישראלי, אנחנו צריכים להוביל את המאמץ הבינלאומי לפרז את רצועת עזה ולשקם אותה". 

שוסטר הביע צער על גרירת הרגליים של הממשלה בטיפול במצב בעזה: "בסוף 'צוק איתן', נתניהו הצהיר שהולכים לדון בשיקום ופירוז - וכלום לא קרה. גם בהיבט ההומניטרי - חבל שהצד הישראלי לא מצליח לגבש עמדה מוחלטת".
ואילו ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, תקף את הרשות הפלסטינית בחשבון הטוויטר שלו, במהלך ביקור במזרח התיכון בו הוא מנסה לקדם את תוכנית השלום של טראמפ. בסדרת ציוצים הביע גרינבלט תמיכה בפרישת ארה"ב ממועצת הביטחון של האו"ם, האשים את חמאס בירי רקטות וטילים על ישראל במקום להשקיע בתושבי הרצועה, ותקף את הרשות הפלסטינית, שמאשימה את ממשל טראמפ בניסיון לתקוע טריז בין עזה לרמאללה, בצביעות.