מאות פלסטינים הפגינו היום (שישי) בארבעה מוקדים שונים לאורך גבול הרצועה. "מדובר צה"ל נמסר כי באחד המוקדים הושלך רימון לעבר הגדר והובערו צמיגים במוקדי הפרות הסדר בסמוך לגדר". משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי 206 נפגעו באזור, בהם 44 פצועי ירי. שבעה מהם נפגעו באורח קשה. בנוסף, המשרד מאשים את הצבא בירי על אנשי צוות רפואי, שגרם למספר פצועים. בין הפצועים בגבול הרצועה נמצא גם צלם של סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, עלי ג׳אדללה, שנפגע מרסס בידו.
בתוך כך, במהלך היום פרצו עשר שריפות בעוטף עזה. צוותי הכיבוי לצד צוותים של קק"ל השיגו שליטה על האש. עוד אותרו היום שבעה בלונים חשודים בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית חוף אשקלון. כוחות משטרה במקום סגרו את הזירה וחבלני לכיש שהגיעו למקום הסירו חשד מהפריטים שנחתו.
האירועים האחרונים בדרום מתרחשים בצל הפגישה שהתקיימה בשעות הצהריים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין  ג'ארד קושנר יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ועם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. בפגישה, שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, לקח חלק גם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר.  ראש הממשלה נתניהו הביע הערכה לנשיא דונלד טראמפ על תמיכתו בישראל. הצוותים דנו בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי בעזה.

מהבית הלבן נמסר כי הם "דנו בדרכים להקל על המצב ההומניטרי בעזה תוך שמירה על בטחונה של ישראל. בנוסף הם דנו במחויבות המתמשכת של ממשל טראמפ ושל ישראל להמשך קידום השלום בין ישראלים לפלסטינים". הבכירים, הנמצאים עם בכירים פלסטינים, לעומת זאת, השניים לא צפויים להיפגש.