נהג פלסטיני ניסה הערב (שבת) לדרוס כוח של חיילי צה"ל שסיירו בכפר חוסאן שבמרחב החטיבה המרחבית עציון. שלושה חיילים נפצעו באירוע באורח קל, הם טופלו בזירה ופונו להמשך טיפול בבית החולים. הכוחות מבצעים סריקות אחרי המחבל. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים נמצאים בבדיקה. 



בתחילת השבוע הרסו כוחות צה"ל את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במבוא דותן, עלאא קבהא, לפני שלושה חודשים. כזכור, בפיגוע נרצחו סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני, ושני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני קשה, והוא אירע לפני שלושה חודשים בכביש 585 שבשומרון, בין מבוא דותן לחרמש. על פי העדויות הנהג הפלסטיני האיץ את רכבו כשראה את ארבעת החיילים ופגע בהם. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הוזעקו לזירת התקרית, קבעו במקום את מותם של ההרוגים, העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום ופינו אותם במסוק לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. קובהא נמלט מהזירה לאחר הפיגוע ומאוחר יותר נלכד ופונה גם הוא במצב קל לבית החולים "בילינסון". 


כוחות הביטחון וצה"ל נזהרו מאוד לקבוע האם מדובר בפיגוע טרור או בתאונה קשה, ורק לאחר שעתיים הגיעה ההודעה הרשמית של הצבא שאכן מדובר בטרור. מצה"ל נמסר כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא קובהא, בן ה-27. עוד נמסר כי הוא אסיר משוחרר שהיה כלוא בישראל על רקע ביטחוני ושוחרר באפריל בשנה שעברה. קובהא הועבר לחקירה של כוחות הביטחון. בעקבות פיגוע הדריסה הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי על הקפאה מידית ורחבה של ההיתרים לכלל חמולת המפגע - 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רישיונות תעסוקה בהתיישבות.
 
לפי חקירה ראשונית של גורמי הביטחון בשטח, הרכב הפוגע לא עצר אלא להפך, האיץ במטרה לפגוע בצעירים, מה שהעלה מאוד את ההשערה, שאושרה לאחר מכן כי מדובר בפיגוע טרור.