האזעקה שנשמעה הערב (ראשון) במהלך תרגיל בקריה בתל אביב גרמה להפתעה, חוסר ודאות ולעתים אף לבהלה בקרב תושבים ובעלי עסקים בכל האיזור. "איך ששמעתי את האזעקה תיכף התקשרתי לאשתי ולילדים לראות שהכל בסדר. נבהלתי, לא הבנתי מה קרה. אשתי הרגיעה אותי ואז הסתכלתי באינטרנט אחרי דקה והבנתי שהכל היה תרגיל", סיפר ארז מנהל מרכול בדרך בגין, לא רחוק מהקריה. לדבריו, "קונים שאלו מה קרה, הייתה חוסר ודאות, אך אחרי שהתברר שמדובר בתרגיל הם המשיכו בקניות שלהם. הייתה דקה-שתיים של חוסר ודאות ולא הבנתי מה קרה", סיפר. "אבל טוב שזה רק תרגיל".
מוכר בפלאלפליה סיפר: "פתאום הייתה אזעקה בדיוק כשהכנסתי את כדורי הפלאפל לפיתה. מישהו נכנס ושאל 'מה קרה?' ואז בא עוד בחור ואמר 'בטח זה תרגיל'. הלקוחות לא הבינו בהתחלה, אבל אחרי זמן קצר כשאמרו לנו שזה תרגיל הם המשיכו לאכול בתיאבון את הפלאפל". בבית קפה בשכונת מוטניפיורי הייתה בהלה. "אמרנו לאנשים לרוץ למרחב המוגן בבניין הסמוך ויחד כולנו הלכנו לשם. הרי ידוע שיש מתיחות בדרום, למה לא עידכנו שיש תרגיל?", שאלה עדי, מלצרית בבית הקפה. "רק כשהגענו כבר למרחב המוגן התברר לנו שזה תרגיל. אני כבר חשבתי שיגייסו אותי למילואים. חבל שרצנו לממ"ד, אם רק היו אומרים היינו ממשיכים כרגיל. צריכים לעדכן, הרי יודעים מה המצב במדינה". 
דיירת נוספת באיזור סיפרה: "כששמעתי את האזעקה נלחצתי, הייתי לבד והלכתי לחדר המדרגות. לא ידעתי מה קורה. חבל שלא עידכנו אבל טוב שזה רק תרגיל". מדובר צה"ל נמסר כי "החל תרגיל פתע בשיתוף כוחות ביטחון אזרחיים בבסיס "רבין" (הקריה) בתל אביב. כחלק מהתרגיל הופעלה אזעקה מתוך הבסיס שנשמעה באזור תל אביב. התרגיל יסתיים בשעות הערב המאוחרות ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כלי רכב וכן יישמעו פיצוצים".

החיים באיזור שבו לשגרה לאחר הבהלה, ותל אביב מתחילה לחוות בהלות על רקע המצב הביטחוני המתוח. בפעם הקודמת זה קרה ביום השואה בעת שמטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו תרגילים לקראת המטס יום העצמאות. גם אז הבומים העל קוליים גרמו לאנשים לחשוש שמשהו קורה, עד שהתברר שמדובר בתרגיל. גם במשטרה התקבלו קריאות של תושבים ששאלו מה פשר האזעקה שקטעה את השגרה התל אביבית התוססת לכמה רגעים.
 

עיתונאי "החדשות" ניר דבורי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אז נכון שמדובר בתרגיל פתע בקריה. אבל להשמיע אזעקה עולה ויורדת כאילו שיש טילים בדרך בערב תל אביבי כשהעיר מלאה תיירים ונופשים של החופש הגדול. זה פשוט חוסר אחריות. לא ברור למה זה היה צריך להיות". 
איש יחסי הציבור רני רהב כתב: "אזעקה בתל אביב! מה קרה???? תרגיל בקריה! גאונים תודה שהודעתם בבוקר ,ואם הודעתם לא שמענו,בקיצור קצת ...".