הטלוויזיה הסורית דיווחה הלילה (שלישי) כי "שני טילים ישראליים נפלו" בקרבת נמל התעופה של הבירה דמשק. לא נמסרו פרטים נוספים על האירוע. מישראל לא נמסרה עדיין תגובה רשמית על הדיווח הסורי. 



לפי דיווח של האתר "אל מסדאר" המזוהה עם המשטר הסורי, חיל האוויר הישראלי ירה שני טילים על מטוס מטען איראני שתכולתו נפרקה באותה עת בשדה התעופה. זמן קצר לאחר התקיפה, כוחות התומכים במשטר בגולן הסורי דיווחו כי פיצוץ רב עוצמה ארע באיזור. לטענתם, הפיצוץ ארע כתוצאה מירי נ"מ סורי שגרם ליירוטו של "מל"ט ישראלי" בצפון קוניטרה. כמו כן, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי היעד לתקיפה היה מחסן נשק של חיזבאללה.



כזכור, לפני כשבוע בוצעה תקיפה במזרח סוריה כנגד אחד המוצבים של הצבא הסורי בפרברי העיר דיר א-זור הדרום מזרחיים, מה שגרם להרוגים ולפצועים. במרכז "אל-מרסד" הסורי העוקב אחר זכויות אדם, ויושב בלונדון, טענו כי 38 אנשי מיליציות איראניות התומכות בצבא אסד נהרגו בתקיפה. המשטר הסורי האשים את ארצות הברית בביצוע התקיפה, אך גורם אמריקאי הכחיש מאוחר יותר את הטענה, ואמר כי ישראל אחראית לתקיפה בעומק סוריה.



במאי דווח כי בתקיפה ישראלית, לכאורה, שבוצעה בחומס, נהרגו מספר אנשי חיזבאללה, בהם בכיר. ארגון אל מרסד לזכויות האדם הסורי דיווח כי מתקפת הטילים שהתרחשה במרכז סוריה, על שדה התעופה הצבאי א-דבעה, כוונה נגד אנשי חיזבאללה ומיליציות התומכות במשטר. על פי הפרסומים לאחר התקיפה, שישה פיצוצים עזים נשמעו בפרבריה המערביים של חומס, סמוך לגבול עם לבנון. במקביל, מערך ההגנה האווירית הסורית פעל בניסיון להפיל את הטילים הללו, אך לא דווח האם היו יירוטים כלשהם.