12 שיגורים בוצעו הלילה (רביעי) לעבר עוטף עזה, זאת לאחר שמספר אזעקות צבע אדום נשמעו באזור שדרות וברחבי המועצה האזורית שער הנגב, בזו של שדות נגב, במועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי שלושה מהשיגורים יורטו וכי לא היו נפגעים. מצה"ל נמסר כי "חמאס הוביל מתקפת ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס יישא במחיר הטרור ואי היציבות".

מוקדם יותר תקף צה"ל, באמצעות כלי טיס וטנק, כלי רכב השייך לפעיל חמאס בחוליית שיגור של בלוני הנפץ והתבערה ושתי עמדות תצפית של ארגון הטרור בצפון רצועת עזה. 

ההודעה של צה"ל בנושא התקיפה הגיעה לאחר שסוכנות החדשות הפלסטינית דיווחה כי פיצוץ נשמע במחנה הפליטים "נוסיראת" במרכז עזה. על פי הדיווח, כלי טיס ⁧‫ישראלי‬⁩ תקף רכב של בכיר בחמאס⁩. בהמשך נטען על ידי הפלסטינים כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר בית חאנון שבצפון הרצועה, זאת במקביל לדיווח בעזה כי עשרות פצמ"רים שוגרו לעבר שטח ישראל. 

המתיחות בדרום נמשכה אתמול כאשר תשע שריפות פרצו באזור עוטף עזה כתוצאה משיגור עפיפוני ובלוני תבערה מהרצועה. במסגרת זו, מספר דליקות השתוללו ביער בארי וביער כיסופים.



לפני כשבוע עברו תושבי עוטף עזה לילה מתוח במיוחד, זאת לאחר תקיפת חיל האוויר בתגובה לטרור העפיפונים ובלוני התבערה, כאשר בוצעו 45 שיגורים של רקטות ופצמ"רים מרצועת עזה לאורך הלילה שבין שלישי לרביעי.



תחילת השתלשלות האירועים אז הייתה בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר שלושה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. לאורך אותו לילה נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב וכן באזור התעשייה אשקלון.



לאחר מכן בוצעה תקיפה נוספת של שמונה יעדים נוספים של חמאס, בתגובה לירי הרקטות. שלוש נפילות זוהו בתוך יישובים במועצה האזורית אשכול, נזק נגרם למבנים ומכוניות.