כוח של צה"ל זיהה הלילה (חמישי) שני מחבלים שהתקדמו בזחילה לכיוון גדר המערכת בניסיון לחדור מדרום רצועת עזה לעבר שטח הארץ. מדובר צה"ל נמסר כי הכוח הגיב בירי באמצעות טנק לעבר המחבלים וסיכל את ניסיון החדירה. במקום האירוע זוהו בקבוקי תבערה. זהו ניסיון החדירה השלישי מהרצועה מאז אתמול בערב.


 


כוח צה"ל זיהה אתמול שלושה מחבלים שחיבלו בגדר וניסו לחדור לשטח הארץ מדרום רצועת עזה. החיילים הגיבו בירי לעבר המחבלים וסיכלו את החדירה. לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, בעקבות הירי נפגעו ארבעה פלסטינים בסך הכל. מוקדם יותר צה"ל ביצע ירי לעבר פלסטיני אחר שניסה לחדור את גדר המערכת בצפון הרצועה, בעוד ששניים אחרים שניסו אף הם לחצות את הגבול ברחו חזרה לרצועה.


בתוך כך, בהודעה משותפת של פלגי ההתנגדות הפלסטינים ברצועת עזה, נטלו הפלגים אחריות על שיגור רקטות לעבר "מספר מוצבים צבאיים ציוניים בעוטף עזה" הלילה, וזאת בתגובה לתקיפת "מכונית אזרחית" על-ידי ישראל לאחר חצות. 

טנק בגבול רצועת עזה. צילום: רויטרס
טנק בגבול רצועת עזה. צילום: רויטרס

 
בהודעה נאמר עוד כי ההצהרה על "המבצע" היא בגדר הבהרה של נוסחת "מתקפה תחת מתקפה" אותה מדגישים בחמאס וביתר הארגונים בשבועות האחרונים, ושל העובדה כי הפלגים לא יאפשרו לישראל לכפות את משוואותיה על הפלסטינים. "נישאר נאמנים לפצעי עמנו ולדם השהידים שלו, ולהמשך כל הפעילויות הבלתי-אלימות של עמנו... שמאחוריהן ניצבת התנגדות מאוחדת, מוכנה לתגובה מידית לכל מתקפה כנגד בני עמינו".