במבצע רפואי יחודי ומורכב של ״עוצבת הבשן״ נקלטו וטופלו בליל שישי האחרון שישה פצועים סורים באורח בינוני-קשה, מתוכם ארבעה ילדים, כך מסר הערב (שבת) דובר צה"ל. על פי דיווח הצד הסורי, משפחותיהם של הילדים נהרגו כולן בהפצצות הלחימה בסוריה ואלו הובהלו לקבלת טיפול רפואי בישראל. הפצועים הועברו לבית חולים בארץ לאחר שקיבלו בשטח טיפול ראשוני מציל חיים ע״י כוחות צה״ל.



פינוי פצועים סורים ע"י צה"ל

בין הפצועים שנקלטו נמצאים ילדה בת 10 עם פגיעות ראש וגפיים, ילדה בת 7 עם פגיעת ראש ורסיסים בכל הגוף, ילדה בת 6 עם פגיעת ראש, מחוסרת הכרה, ילד בן 14 עם פגיעת בטן ורסיסים בכל הגוף, נער כבן 19 עם פגיעות רסיסים ברגל וגבר כבן 25 עם פציעה ברגל שמאל.



עוד אמרו בצה"ל, כי עם קבלת הקריאה בשעות הערב, הוזנקו כוחות הרפואה של פיקוד צפון לגדר הגבול בדרום רמת הגולן ונערכו לאירוע הרפואי. הכוחות קלטו את הפצועים בגדר וטיפלו בהם לפני העברתם על-ידי צוותי הרפואה לבית חולים בצפון הארץ.



צילום: דו"צ



צילום: דו"צ




צילום: דו"צ


"מאז פרוץ הלחימה בסוריה, קיים בצדו הסורי של הגבול מחסור חמור בתשתיות רפואה, רופאים ותרופות. למול מחסור זה פועל צה״ל למתן סיוע הומניטרי מציל חיים לצד שמירה על עיקרון אי-ההתערבות", ציינו. 



מאז שנת 2013 הועברו לטיפול בישראל מעל ל-3,500 פצועי מלחמה ובהם גברים, נשים וילדים. בנוסף, מאז שנת 2016 נכנסו לטיפול חד-יומי במרפאות מומחים בארץ מעל ל- 1300 ילדים חולים. במרפאת השדה ״מזור לדך״ שהקים צה״ל יחד עם ארגון סיוע בינלאומי בדרום רמת הגולן טופלו, מאז פתיחתה באוגוסט 2017, כ- 6,000 חולים. סה״כ, למעלה מ- 4,800 סורים טופלו בישראל, מתוכם כ- 33% הינם גברים, כ- 17% הינן נשים וכ- 50% הינם ילדים.