בצל השתלטות צבאו של בשאר אסד על דרום סוריה, סיפר הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל סגן אלוף א', מפקד מנהלת שכנות טובה, כי "לא נתקלנו עדיין במצב שבו פליטים סורים ביקשו להיכנס לישראל". בתוך כך, הוא סיפר כי בזכות הסיוע הישראלי, "התודעה של הסורים שחונכו לשנוא אותנו השתנתה".



"באוגדה 210 אנחנו נערכים אל מול התרחישים שקורים", הסביר א'. "יש כאן לחימה בגזרה הדרומית ותנועה של אלפי אנשים שנעקרו מבתיהם. חלקם מצאו את עצמם מגיעים קרוב לגבול עם מדינת ישראל, מה שמהווה אתגר נוסף עבורנו. המנהלת פועלת במשך שנתיים רצוף, ואנחנו מבצעים מבצעים של סיוע הומניטרי. מדובר בסיוע של מדינה וצבא לאוכלוסייה חפה מפשע, שכל חטאה היא העובדה שהיא נולדה מעבר לגבול". 

"בימים האחרונים", לדבריו, "יש עליית מדרגה. יש כאן אנשים שברחו מבתיהם עם מטלטלים ספורים, ולמעשה נערכנו כדי לנסות לסייע ולשפר ולו במעט את חייהם. בסוף, לטפל בילדים קטנים שסובלים מפצעי לחימה נוראיים זה מחזה קורע לב. למאמץ הזה שותפים הרבה גורמים. כל מבצע כזה הוא מורכב, וכזה הנערך באישון לילה אל מול איומים שאנחנו מבינים שקיימים בצד השני". 

בתוך כך, הוא חשף כי "לא נתקלנו עדיין במצב שבו פליטים מנסים להיכנס לכאן. מצד אחד, הם מאוד מעוניינים בסיוע שלנו, וצריך להבין שאלה אנשים שחונכו לשנוא אותנו במשך מאות שנים, בלי לדעת למה. המצב התודעתי הזה השתנה בשנים האחרונות כחלק מהפעילות שלנו. צריך להבין שמשפחותיהם גרות בסוריה, ולכן הם לא רוצים להישאר בישראל, אפילו כשצבא אסד הולם בהם". 
"אחד המקרים המרגשים", המשיך הבכיר, "היה כשחילצנו ילדה חולה סוכרת בשנה שעברה. היא הגיעה אלינו ממש בכוחותיה האחרונים, ובבית החולים 'זיו' הצילו את חייה. לאחר מספר חודשים הכנסנו אותה שוב אלינו, ואז התפתח איתה שיח שבמהלכו היא ציירה את דגל ישראל ואמרה את שמנו בשפה הערבית".