מאות סורים שנמלטו מאזור הקרבות בדרום המדינה הגיעו לרמת הגולן, במרחק קילומטרים בודדים מגבול ישראל. בשיחה עם אילה חסון ב-103FM, קצין הרפואה, סא"ל תומר קולר, סיפר על האופן בו צה"ל ממשיך להעניק לפליטים טיפול רפואי: "הסיוע ההומניטרי שצה"ל נותן לאותם פליטים סורים בצד השני הוא מהלך שמתרחש כבר קרוב לחמש שנים, כשבשנתיים האחרונות מעבירים ציוד הומניטרי לצד השני כולל אוהלים, ציוד, סולר, ביגוד ועוד. במהלך חמש שנות הסיוע יצרנו קשרים עם גורמים הומניטריים וגורמים רפואיים של הצד השני אליהם מועבר הסיוע. אנחנו מדברים איתם, ודרכם מקבלים את הפצועים שנקלטים בארץ בסופו של דבר". 
 
כשנשאל אם מדינות נוספות מלבד ישראל מסייעות לפליטים מסוריה השיב: "אינני יודע בוודאות, היו דיווחים שגם ירדן מסייעת. ארגונים בינלאומיים תורמים דרכנו באמצעות ציוד רפואי, תרופות, מזון ועוד".
 
קצין הרפואה מעריך כי אלפים בודדים נמצאים בגבול עם ישראל והסביר: "אותם פצועים שנקלטים לארץ מקבלים טיפול מעולה בשטח על ידי צוותים רפואיים וגם בבתי החולים בצפון. לאחר הטיפול המלא הם שבים לצד השני. הייתי שמח אם היינו מוצגים לעולם באור טוב יותר. אני מנסה לעשות בחלקה הקטנה שלי את המקסימום ומספר את מה שאני יכול לספר בארץ ובעולם".

 


עריכה: איתמר זיגלמן.