כוחות משטרה גדולים, צוותים נרחבים של כיבוי אש, מד"א , פיקוד העורף ומערך הביטחון והחירום בעיריית פתח תקווה ערכו היום (שני) תרגיל המדמה "פגיעת טיל" בגורד שחקים המתנשא לגובה של 27 קומות, בהן 25 קומות מגורים והמאכלס כ-500 דיירים ברחוב מבצע דקל 13 בשכונת נווה גן בפתח תקווה. על פי אותו תרחיש נחשפה פגיעה בקומה ה-18 וכל הדיירים מקומה זאת ועד לקומה העליונה, ה - 25 נותרו לכודים.



צוותים של כיבוי אש בסיוע המשטרה הצליחו לחלץ כבר בשלב הראשוני פצוע אחד שפונה במיידי לבית החולים, בהמשך טיפסו הכוחות ברגל אל הקומות העליונות ובמקביל לפיזור העשן וכיבוי האש החלו בחילוץ לכודים ופינויים לחצר הבניין בדרך להעברתם לבתי החולים. מפקד משטרת פתח תקווה סנ"צ ברק מרדכי שפיקד על הכוחות ביקש הגברת תשומת הלב לניקיון הזירה ופינוי כל מי שאינו בעניין מהמקום על מנת לאפשר לצוותים מרחב פעולה ותיאום מול חפ"ק שנפתח בחניון ציבורי.

ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן, התריע בפני פתיחת צירי התנועה שכן מדובר באזור צפוף וריבוי כלי הרכב של המשתתפים במערך עלול לשבש את הפעילות בזמן אמת. 

מפקד הכיבוי טפס"ר איציק עוז, נתן סקירה על הנעשה במסגרת פעולות הכיבוי וחילוץ הנפגעים כמו גם קצין המבצעים של המרחב רפ"ק טל נחיאסי, שהיה אחראי על פינוי המחולצים אל השטח שיועד לצורך העברתם לטיפול מערך הביטחון בעירייה וגורמי הרווחה שכן בזמן אמת לכאורה הבתים שלהם עלולים להיפגע. סמ"ג אביחי חדד ממד"א הבהיר את הצורך בסיוע לפינוי הנפגעים מהקומות העליונות וכן על השארת ציר התנועה פתוח כדי לאפשר פינוי מיידי של נפגעים לבתי החולים.

מדובר בתרגיל שתוכנן במשך כשלושה חודשים בשיתוף ועד הבית במגדל המגורים וזאת אחרי שלוש שנים של פניות מצד הבניין ותרבות הדיור לקיים תרגיל מסוג שכזה על מנת לאפשר לדיירים להבין את המשמעות של אירוע בסדר גודל שכזה בבניין שבו קרוב ל - 100 משפחות.

למרות ההערכות המוקדמות עדיין הדברים לא מושלמים ותושבים רבים ברחובות מבצע דקל ומבצע יפתח התרעמו על כך שהדרכים לביתם נחסמו ללא התראה מוקדמת לטענתם. "לא יכול להיות שיחסמו לנו את הדרך הביתה ואנחנו עם ילדים חולים וסלים מקניות. אי אפשר ללכת קילומטר כדי לחזור הביתה משהו פה לא היה תקין בהיערכות" אמרו התושבים.