הדור הבא של בלוני התבערה: כבאי קרן קימת לישראל בנגב המערבי הנלחמים עם לוחמי האש זה שלושה חודשים בטרור התבערה מרצועת עזה, שפשפו את עיניהם היום (רביעי) למראה יצור חדש בשמי עוטף עזה. אוסף בלונים שנושאים תחתם מכל חומרי בעירה, אשר בפעם הראשונה הוצמדו אליו בהלחמה כנפי דאייה קטנות, נראה מרחף מעל יער שוקדה שבצפון מערב הנגב.

הכנפיים האווירודינמיות וכמות הבלונים מאפשרים למכל התבערה לדאות למרחקים גדולים יותר מגדר גבול רצועת עזה. היצור החדש מצטרף לבלון ממולכד שאותר היום במועצה האזורית שער הנגב ולעוד ניסיונות אילתור חדשים של מחבלי טרור ההצתות מרצועת עזה שטרם נמצאה להם תשובה. 

במהלך היום פקחי רשות הטבע והגנים יחד עם עם כוחות כיבוי האש פעלו יחדיו בכיבוי שריפות בשמורות בארי ונחל הבשור שמורת האפיק. השטח שנשרף היום בשמורות אלו הוא כ- 23 דונם. כמו כן סייעו פקחי רשות הטבע והגנים בכיבוי שריפות בחולות נתיב העשרה ואזור החממות של קיבוץ ארז. בתוך כך השריפות ממשיכות לגבות את חייהם של חיות הבר ביניהם שוכני הקרקע באזורים אלו. 

מכל התבערה. צילום: קק"ל
מכל התבערה. צילום: קק"ל

 
בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה הציב ניידת לניטור איכות האוויר בעוטף עזה בשל "השריפות הנגרמות מטרור העפיפונים". המשרד הציב אתמול את הניידת בקיבוץ כיסופים, לבקשת התושבים בעוטף עזה. הניידת תמדוד מזהמי אוויר חלקיקים נשימים קטנים המסוכנים לבריאות הציבור והוכחו כמסרטנים. בנוסף, נמדדים כיוון ומהירות רוח לשם שיוך מקורות הזיהום. התושבים בעוטף עזה יוכלו לקבל מידע בזמן אמת על איכות האוויר באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה.

כזכור, ביום שני אותרו שני בלוני תבערה בשטחים חקלאיים ועפיפון בשטח מכללת חמדת הדרום, אך לא פרצו שריפות. עפיפון התבערה נחת בשטח המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום ליד נתיבות, לאחר שנתפס בעצים אך הוא נכבה תוך כדי מעוף באוויר. הנהלת המכללה הזעיקה למקום חבלן שאסף את העפיפון, לקח את הממצאים למעבדה ואישר כי אכן מדובר בעפיפון שהגיע מרצועת עזה. במכללה ציינו כי בזמן נחיתת העפיפון נכחו מאות סטודנטים במקום, שנבחנו בבחינות סוף סמסטר ולומדים במסגרת קורסי הקיץ במכללה.


 צב יבשה שמת בשריפות בבארי. צילום: אשר פרץ, רשות הטבע והגנים
צב יבשה שמת בשריפות בבארי. צילום: אשר פרץ, רשות הטבע והגנים



בנוסף, צה"ל ביצע ירי לעבר ארבעה מחבלים שחצו את גדר המערכת וניסו להצית עמדה נטושה בדרום רצועת עזה. הפלסטינים חצו את גדר המערכת לשטח הארץ כשהם מצוידים בקאטרים וחומרי בערה, וניסו להצית עמדת צלפים נטושה. כוח צה״ל ביצע מרדף אחר המחבלים, במהלכו ביצע ירי לעברם, וכתוצאה מכך נהרג מחבל, בעוד שאחר נפצע אנוש, ופונה לטיפול רפואי. אחר, לעומת זאת, הועבר לחקירת כוחות הביטחון.