גורם ביטחוני התייחס להערכות כי כבר בשבועות הקרובים ישוב צבא אסד לשלוט לאורך הגבול עם ישראל ואמר כי "במידה וסוריה תשוב לשלוט, גם אונדו"ף צריך לחזור באופן מידי לעמדות והבסיסים אותם נטש, על פי הסכם הפרדת הכוחות מ- 1974".
 
"אנחנו מתכוונים להקפיד על קוצו של יוד בהסכם הפרדת הכוחות", המשיך ואמר הגורם הביטחוני, "בהקשר של אזור החיץ ורצועות הדילול הנוספות שקובעות במדויק את סדרי הכוחות הצבאיים שמותרים להיות במרחקים שונים מהגבול. כל מה שחורג מההסכם, יעד מבחינתנו, טנקים חיילים או אמצעים אחרים. זה ברור שגם טילי קרקע קרקע לא יהיו במרחק של פחות מ-25 קילומטר מהגבול".

ב"חדשות עשר" דווח כי כוח פקחי האו"ם ברמת הגולן ביקש כבר לפני כמה חודשים להכניס לאזור החיץ מערכות טכנולוגיות חדשות, כגון מכ"מ האמור לזהות הסתננות של גורמים לא מורשים לאזור וכן מערכות המזהות מטעני חבלה. על פי הסכמי ההפרדה משנת 1974 האו"ם חייב לקבל אישור גם מישראל וגם מסוריה למהלך.



פקידים ישראלים אמרו כי ניתנה הסכמה מצד ישראל, בעוד הסורים התנגדו למהלך. לטענת הגורמים הישראלים הסיבה היא חששם של הסורים שהאו"ם יוכל לעקוב אחרי פעילות הצבא הסורי או פעילות של גורמים אחרים המזוהים עם משטר אסד".