כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד המחבל אסלאם נאג׳י, שהרג את לוחם, סמל-ראשון רונן לוברסקי ז״ל, במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן למעצר חוליית טרור במחנה הפליטים אל-עמרי באזור רמאללה. המחבל שנעצר על ידי לוחמי יחידת דובדבן מואשם בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח. עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של המחבל עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו.



משפחתו של לוברסקי ערכה שלשום מסיבת עיתונאים יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, בה דרשה מהפרקליטות הצבאית להחיל עונש מוות על המחבל. ולדימיר לוברסקי אביו של רונן ז"ל אמר: "לא האמנתי שאהיה בסיטואציה הזו. כל אחד יכול להגיע לזה. המחבל שרצח את רונן מגיע ממשפחת טרור, 4 אחים בכלא ועוד אח נהרג במהלך מעצר. הרוצח עצמו ישב בכלא כבר על טרור ותכנן לבצע את הפיגוע הזה אחריי שהשתחרר. המשפחה מקבלת תמיכה של מיליונים מהרשות ואין שום סיבה שהמחבל הזה יהנה מתנאים 5 כוכבים בכלא ויהווה קלף מיקוח בעסקאות. דינו מוות. ורק זה יבטיח שלא יחזור לרצוח ויעודד לרצח".



המחבל, תושב מחנה הפליטים אמערי ברמאללה, נעצר בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל לפני כחודש. לוחמי דובדבן, חבריו של סמ"ר לוברסקי, ביצעו את המעצר. בפעילות מודיעינית של השב״כ עלה שמו כחשוד בהשלכת לוח השיש שהוביל למותו של לוברסקי. במהלך החקירה בשב"כ הודה אסלאם כי הוא אכן זה שהשליך את הלוח שפגע בלוברסקי וגרם למותו מגג בניין סמוך וביצע שחזור של האירוע.



אחיו של אסלאם הינם פעילי חמאס, אשר מימשו בעבר מגוון פיגועים במסגרתם נהרגו ישראלים, ביניהם רכז השב״כ נועם כהן ז״ל. חקירתו של החשוד נמשכת ועל יתר פרטיה עדיין חל צו איסור פרסום. לפי מקורות פלסטינים, חמשת אחיו של אסלאם כלואים בישראל כאשר ארבעה מרצים מאסרים עולם מרובים, ואחד נעצר לפני כחודשיים. אח נוסף על פי הדיווח נהרג על ידי כוחות הביטחון. עוד נכתב כי הבית של אם המשפחה במחנה אל-אמערי נהרס על-ידי צה"ל במהלך הפעולה בה נעצר אסלאם לצד 14 עצורים נוספים.