צה"ל תקף היום (שישי) מוצב סורי ממנו בוצע ירי מרגמה שנפלה במרחב החיץ, מזרחית לגדר ובסמוך לה. הירי בוצע במסגרת לחימה פנימית המתבצעת בין המשטר למורדים. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל אינו מעורב בלחימה הפנימית בסוריה, ולצד זה, ימשיך לעמוד על מימוש הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, ובתוכם שמירה על מרחב החיץ".

בתחילת השבוע, כוחות צה"ל רבים נפרסו באזור, כחלק מההיערכות ומוכנות צה"ל אל מול ההתפתחויות ברמת הגולן הסורית בסמוך לגבול, זאת לאחר הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד הצפון בה הוחלט על תגבור "עוצבת הבשן" בכוחות שריון וארטילריה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה חשיבות רבה בשמירה הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. כמו כן, נמשיך לעמוד על עקרון אי-המעורבות בנעשה בסוריה, לצד מדיניות של תגובה נחרצת למול פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ויצירת סיכון לתושביה. בנוסף, סיוע הומניטרי מצד ישראל ניתן מזה שנים ונמשך בימים אלה, לאור הצורך הקיים בו". 
כזכור, בסוף השבוע שעבר, צה"ל העביר סיוע הומניטרי המיועד לסורים שנמלטו מלחימה במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. במסגרת המבצע, שארך כמספר שעות, הועברו כ-300 אוהלים, 13 טון מזון, 15 טון מזון לתינוקות, שלושה משטחים של ציוד רפואי ותרופות ו-30 טון של ביגוד והנעלה. המבצע התנהל בארבעה מוקדים במקביל.

מאז תחילת החודש: למעלה מעשרה פצועים סורים, בהם ילדים, הובאו לקבל טיפול רפואי בארץ
בנוסף, במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי, במהלך מתוכנן ומתואם עם כוחות הביטחון, הובאו לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת ארבעה אזרחים מסוריה ביניהם. גבר בן 30, הסובל  מפגיעות ירי בגפיים,  חזה ופנים, זכר למלחמה המתרחשת, שהוא מטופל במצב בינוני, בהכרה ואף צפוי לעבור ניתוח.  יחד עמו הגיעו גם צעיר בן 23 עם פגיעות בגפיים ובבטן מפיצוץ מרגמה, כשהוא מטופל במצב בינוני-קשה במחלקה הכירורגית.
בבית החולים שמו דגש על כך שגם ילדה בת שלוש, הסובלת מתשישות ,כאבים ואנמיה קשה, הגיעה לטיפול בבית החולים, ועוברת בדיקות מקיפות, על מנת לעזור לה, כשהיא תטופל במחלקת ילדים. יחד איתה הגיעה גם אמה, אישה בת 30, בהריון, בשבוע ה-37 עם תאומים, אשר מאושפזת במחלקת יולדות, ועוברת בדיקות מקיפות. סך הכל ישנם כתשעה פצועים סוריים, אשר הגיעו מאזור הגבול.
מאז שנת 2013 קיבלו למעלה מ־3,500 פצועי מלחמה סורים טיפול רפואי בישראל. על רקע המבצע שמנהל בימים אלה צבא אסד בסיוע ובגיבוי רוסי בדרום המדינה, גבר לאחרונה זרם העקורים והפצועים. בליל שישי האחרון קלטה "עוצבת הבשן" שישה פצועים סורים, מתוכם ארבעה ילדים, והעניקה להם טיפול ראשוני מציל חיים טרם העברתם לבית חולים בארץ.
הלחימה באזור הגבול נמשכת ומעוררת עניין גם במערכת הביטחון הישראלית. גורם ביטחוני התייחס להערכות כי כבר בשבועות הקרובים ישוב צבא אסד לשלוט לאורך הגבול עם ישראל ואמר כי "במידה וסוריה תשוב לשלוט, גם אונדו"ף צריך לחזור באופן מידי לעמדות והבסיסים אותם נטש, על פי הסכם הפרדת הכוחות מ- 1974".