עימות בבית הכנסת: משפחתו של החייל היורה, אלאור אזריה שהורשע בירי לעבר מחבל מנוטרל, הגיעו להרצאה של שר הביטחון משה יעלון, שנערך בגבעת שמואל, והתעמתו עמו בנוגע למקרה. בעת שהציג יעלון את האפשרות לשאול אותו שאלות, נעמדה אמו של אזריה, ואמרה: "אני אמא גאה ללוחם המצטיין אלאור אזריה, איך אתה באת ושיקרת שלאחר חקירת מצח, הבן שלי סרח. אתה יצאת לתקשורת בשעה ארבע, הבן שלי נחקר לראשונה בשעה שש וחצי בערב, תחקיר לא היה עדיין, הבן שלי לא היה בתחקיר מבצעי, איך אתה משקר ככה ומוכר לוחם מצטיין, וגזרת את דינו שנתיים וחצי אני מחכה לתשובה ממך".



יעלון החל לענות, וטען כי ישנם גורמים פוליטיים שמנסים לנצל את המקרה, למטרותיהם ואמר: "לצערי באירוע הזה יש הרבה שקרים, אבל זה לא השקרים שאת ציינת במקרה הזה. אני גם מחכה להזדמנות הזאת הרבה זמן. אני נפגש עם הרבה קהלים, ואחד הדברים שנעשה בו שימוש פוליטי ציני על גבכם, אני מכיר את הסבל שלכם וגם קראתי לכם אחרי פסק הדין לגמור את העניין. בואו נעשה סדר באירוע".



עם זאת, לאחר שניסה יעלון להמשיך בדבריו, קטעו אותו אביו של אזריה, צ'ארלי, ואמו, ולא נתנו לו לדבר עד שנאלץ לעבור לשואל הבא.


מטעמו של יעלון נמסר בתגובה: ״אמש התקיים כנס פומבי אליו הוזמן שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון ע״י הקהילה בבית הכנסת ״רינת הדר״ בגבעת שמואל. לכנס הגיעו אמו, אביו ואחותו של אלאור אזריה. השלושה התיישבו במופגן בשורה הראשונה, המתינו לסיום דבריו של יעלון ובשלב השאלות ניתנה לאמו של אזריה זכות הדיבור הראשונה. לא שאלות נשאלו שם, אלא סדרת התקפות קולניות, שקריות וארסיות שביזו את בית הכנסת, את עשרות באי הכנס ואת בני המשפחה עצמם כשהפרובוקציה מתועדת על ידם כפי שתכננו מראש".

עוד נאמר, כי "יעלון הביע שמחה על ההזדמנות להשיב לטענות חסרות היסוד שחזרו על עצמן, טענות המבוססות על ״עובדות אלטרנטיביות״ שלא לומר שקרים, אך כל ניסיונותיו להשיב ולהציג בפני בני המשפחה את העובדות האמתיות הופרעו בחוצפה ובחוסר נימוס, עד כדי כך שמשתתפי הכנס ביקשו מבני המשפחה לעזוב את המקום תוך שהם מגנים את התנהגותם, סגנון דבריהם וביזוי בית הכנסת. בני משפחת אזריה לא באו לשמוע תשובות, הם באו לבצע פרובוקציה ולהשמיע בלבד. יעלון הדגיש בפניהם כי הם מנוצלים באופן ציני על ידי גורמים שעושים עליהם עד היום הון פוליטי והביע צער על כך. לכל אורך הארוע, שנמשך דקות ספורות יעלון היה קשוב, סבלני מאד ואמפטי,  אך לא זכה לקשב ממבצעי הפרובוקציה. בארוע לא הייתה כל אלימות והכנס נמשך על פי התכנון עד לסיומו המוצלח. יעלון מודה לקהילת בית הכנסת ״רינת הדר״ על ההזמנה והארגון וכמובן על התמיכה החד משמעית".