טיל פטריוט נורה היום (שישי) לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לגבול מכיוון סוריה, כך נמסר מדובר צה"ל. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, הוא הופל באזור קוניטרה. במקביל, התקשורת בלבנון דיווחה כי מטוסי חיל האוויר חגים בגובה בינוני מעל עיירות הדרום.



מוקדם יותר השבוע, יורט כטב"מ נוסף שהגיע מכיוון סוריה על ידי טיל פטריוט באזור הכנרת. זמן קצר לאחר מכן משטרת ישראל הוציאה הודעה חריגה, בה היא ביקשה מכל כלי השיט הנמצאים באגם לצאת מהמים בשל פעילות מבצעית. מאוחר יותר נודע כי ההנחיה הגיעה בעקבות חשש שחלקים מהכטב"מ נפלו למים.

דובר צה"ל, רונן מנליס, אמר אז כי "זוהה כלי טייס בלתי מאויש שטס לאזור החיץ. הוקפצה רביעיית מטוסי קרב וכן שני מסוקים, כאשר במקביל הכינו את סוללת הפטריוט ששיגרה טיל אחד מאזור צפת שפגע ויירט את הכטב"מ. מדובר ככל הנראה במל"ט איסוף בלתי חמוש וחתיכות ממנו נפלו מדרום לכנרת. בצה"ל עדיין לא יודעים להעריך האם מדובר בטעות או בפעולה מכוונת. הוא היה לאורך כל הדרך במעקב ויורט כ-10 קילומטר בתוך שטח ישראל. בדקנו גם את האפשרות שמדובר בכלי טייס רוסי. לא מדובר במחדל".

המקרה המדובר הוביל לתקיפת שלוש עמדות צבאיות בסוריה. התקשורת הסורית דיווחה כי מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה סיכלה מתקפה של חיל האוויר הישראלי נגד מטרות של צבא אסד באזור קוניטרה, בעוד שסוכנות סאנ"א פרסמה כי גורם צבאי אמר שהמתקפה ליד חאדר גרמה לנזק לרכוש בלבד.