לאחר סבב ההסלמה בסוף השבוע והפסקת האש שהושגה, נפסק אומנם ירי הרקטות, אבל טרור האש נמשך גם אתמול והיום (שני). בתגובה כלי טיס של צה"ל תקף שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. העמדות סמוכות לנקודה ממנה מחבלים שיגרו בלוני תבערה שהציתו שריפות בשטח ישראל. "התקיפה בוצעה בתגובה לטרור האש שמוביל ארגון הטרור חמאס כנגד אזרחי ישראל וריבונותה", אמרו בצה"ל. זמן קצר לאחר תקיפת צה"ל, הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון בעקבות רקטה ששוגרה לעבר עוטף עזה ונחתה בשטח הרצועה.
שריפה בעוטף עזה


צוותי הכבאות פעלו משעות הבוקר בגזרת עוטף עזה במספר שריפות ופרט לשריפה בנחל שקמה על כולן הושגה שליטה. ארבעה אירועי שריפה נגרמו מבלוני תבערה.

צילום: תומר עופרי, רשות הטבע והגנים


בתוך כך, מתברר שמחבלי ההצתות מצאו נשק חדש ומשכולל יותר מעפיפונים ובלונים. מרשות הטבע והגנים דווח היום על בז מצוי שנמצא סמוך לגדר המערבית לנחל הבשור. בתמונה ניתן לראות שהבז חובר ברתמה לחוט שבקצהו חומר דליק.

הבז המצוי המחובר לחומר דליק. צילום: רשות הטבע והדנים
הבז המצוי המחובר לחומר דליק. צילום: רשות הטבע והדנים


אתמול תקף צה”ל חמש חוליות של משגרי עפיפונים, לאחר שזיהה אותן בזמן אמת, אולם הצבא עדיין נמנע מתקיפה ישירה של אותן החוליות. בעקבות האפשרות להסלמה נוספת במצב שרואים בישראל הוחלט על הרחבת פריסת סוללות כיפות ברזל גם למרכז הארץ. מדובר בצעד מבצעי, אבל גם במסר כלפי חמאס לגבי המוכנות וההערכות בישראל לעימות רחב יותר.

לאור התרחבות הביקורת הציבורית על מדיניות הממשלה מול רצועת עזה והפעולה של הצבא מול טרור העפיפונים, והביקורת גם בקרב שרי הקבינט, גורם בטחוני אמר ל"מעריב־השבוע": “אנחנו עובדים על פי תוכנית סדורה, לא מנהלים מדיניות ביטחון לפי סקרי דעת קהל או ביקורת שרים”.
בינתיים ברצועת עזה נרשמה רגיעה לאחר ההודעה על הפסקת האש בין הפלגים הפלסטינים לבין ישראל. 

בתוך כך, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נשא דברי איום על ישראל. “הדם של הילדים שלנו לא יהיה לשווא”, אמר במהלך הלוויותיהם של שני הנערים שנהרגו בשבת משיגור טיל למבנה אל־כתיבה המשמש כבניין אימונים של חמאס. “הכיבוש ייענש על ידי ההתנגדות האמיצה שלנו ועל ידי העם שלנו. “בזמן שיש מי שמקדם את עסקת המאה של טראמפ, העם שלנו אומר לא לעסקה, לא לוויתור על ירושלים, זכות השיבה או להכיר בכיבוש, וכן לא לוויתור על אף שעל מאדמת פלסטין”.  הנייה הוסיף והדגיש כי תהלוכות השיבה יימשכו.