בתגובה להמשך הפרחת עפיפוני התבערה מרצועת עזה, ישראל צפויה להפסיק ממחר העברת דלק וגז לרצועת עזה ממעבר כרם שלום עד יום ראשון הקרוב, זאת לאחר שצה"ל הודיע בשבוע שעבר כי לא יתבצע כל ייצוא או שיווק של סחורות מרצועת עזה במעבר הסחורות ויתאפשר מעבר של ציוד הומניטרי בלבד, הכולל מזון ותרופות, שמאושרים באופן פרטני על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. 



ממשרד הביטחון נמסר כי "לאור המשך ניסיונות הטרור מצד ארגון הטרור חמאס, החליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בהתייעצות עם ראש המטה הכללי, על סגירת מעבר כרם שלום להכנסת דלק וגז עד ליום ראשון הקרוב. המעבר ימשיך להעביר מזון ותרופות שיאושרו באופן פרטני". כמו כן הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מטווח של שישה מיילים ימיים לשלושה מיילים ימיים.

בתגובה להחלטה נמסר מחמאס כי היא "משקפת את כוונותיה הרעות של ישראל להדק את המצור ולבצע פשעים נוספים נגד האנושות. ישראל אחראית להשלכות המסוכנות של צעד זה".



כזכור, סבב ההסלמה בסוף השבוע והפסקת האש שהושגה, נפסק אומנם ירי הרקטות, אבל טרור האש נמשך גם אתמול והיום בתגובה כלי טיס של צה"ל תקף שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. העמדות סמוכות לנקודה ממנה מחבלים שיגרו בלוני תבערה שהציתו שריפות בשטח ישראל.



"התקיפה בוצעה בתגובה לטרור האש שמוביל ארגון הטרור חמאס כנגד אזרחי ישראל וריבונותה", אמרו בצה"ל. זמן קצר לאחר תקיפת צה"ל, הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון בעקבות רקטה ששוגרה לעבר עוטף עזה ונחתה בשטח הרצועה.



צילום: תומר עופרי, רשות הטבע והגנים



צוותי הכבאות פעלו משעות הבוקר בגזרת עוטף עזה במספר שריפות ופרט לשריפה בנחל שקמה על כולן הושגה שליטה. ארבעה אירועי שריפה נגרמו מבלוני תבערה.



בתוך כך, מתברר שמחבלי ההצתות מצאו נשק חדש ומשכולל יותר מעפיפונים ובלונים. מרשות הטבע והגנים דווח היום על בז מצוי שנמצא סמוך לגדר המערבית לנחל הבשור. בתמונה ניתן לראות שהבז חובר ברתמה לחוט שבקצהו חומר דליק.



הבז המצוי המחובר לחומר דליק. צילום: רשות הטבע והגנים
הבז המצוי המחובר לחומר דליק. צילום: רשות הטבע והגנים