כתוצאה מהמתיחות הגוברת בגבול הדרום, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים. "היום זה יום השנה הרביעי לנפילתו של הדר גולדין ז"ל. אנחנו מחויבים להחזיר אותו ואת אורון שאול ואת שני אזרחינו חזרה למדינת ישראל", אמר נתניהו.

"אתמול ביקרתי בשדרות וראיתי את קיר הפלדה של הנחישות האזרחית שלהם, והיום אני מבקר פה בצה"ל, יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום וראש השב"כ. ראיתי את קיר הפלדה הצבאי שלנו. אנחנו במערכה, יש בה חילופי מהלומות ואני יכול להגיד לכם שצה"ל ערוך לכל תרחיש. אני מאוד התרשמתי ממה שראיתי כאן ואני יודע שכמוני, כל אזרחי ישראל, מאמינים בצה"ל ונותנים לו גיבוי לקראת כל התפתחות אפשרית".

נתניהו עם חיילים באוגדת עזה. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו עם חיילים באוגדת עזה. צילום: קובי גדעון, לע"מ


במענה לשאלה האם הוא מאמין שניתן לפתור את המשבר בלי לצאת למערכה רחבה, אמר ראש הממשלה: "אני מאמין שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. כדאי שיתחילו לשים לב לא רק למה שאנחנו אומרים אלא גם למה שאנחנו עושים".

ליברמן, אמר היום במהלך ביקור בתרגיל אוגדה 162, כי במידה וישראל תאלץ לצאת למערכה היא תוכל להכריע כל אויב: "צה"ל מוכן וערוך לכל משימה שנטיל עליו. ביקרתי בתרגיל, פגשתי את המפקדים והלוחמים, התרשמתי מאוד מהמוכנות ומהמוטיבציה. במידה ונאלץ לצאת למערכה, אנחנו נוכל להכריע כל אויב". שר הביטחון הוסיף: "צה"ל יודע מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות. אנחנו נקבע את כללי המשחק ולא אף אחד אחר".