האם האיומים במבצע צבאי נרחב ברצועה נשאו פרי? העיתון "אלקודס" הפלסטיני מדווח כי בכירים בארגון חמאס נפגשו הבוקר (רביעי) ברצועת עזה והחליטו על צמצום הדרגתי של שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל, עד להפסקה כוללת של השיגורים. על פי העיתון, מקורות מסרו כי הנהגת הארגון החליטה על הפסקת שיגור הבלונים, וזאת במטרה למנוע התדרדרות למלחמה וסבל נוסף לאוכלוסיה הפלסטינית.



עוד הוסיפו המקורות כי גורמים רבים, בהם מצרים, פנו לחמאס וביקשו ממנה להפסיק את שיגור הבלונים והעפיפונים, "כדי שלא לתת לישראל הצדקה למלחמה", והוסיפו כי הפסקת שיגור הבלונים תתרחש בשבוע הבא. העיתון הוסיף כי בחמאס דורשים מישראל להפסיק לתקוף ברצועה בתמורה לסיום הפרחת העפיפונים והבלונים.



טרור העפיפונים - שריפה בכיסופים. צילום: השומר החדש
טרור העפיפונים - שריפה בכיסופים. צילום: השומר החדש



כזכור, בחודשים האחרונים, כחלק מ"צעדת השיבה", שיגרו פעילי טרור אלפי בלונים, עפיפונים וחפצים מעופפים נוספים הנושאים עליהם חומרי תבערה, במטרה לגרום בנזק לרכוש ובנפש בישראל. עד כה לא היו נפגעים כתוצאה מהשריפות, אך אלפי דונמים רבים של שטחי חקלאות וחורש טבעי עלו באש כתוצאה מפעולות הטרור, וגם חיי הבר הדרום הארץ נפגעו. שלשום נמצא אף בז שרוף לאחר שחוברו אליו חומרי תבערה, והוא נשלח לשטח ישראל.



בקבינט המדיני ביטחוני התווכחו רבות על התגובה הנכונה לטרור העפיפונים, כאשר בין ההצעות היו ירי הרתעתי לעבר חוליות מפריחים, ירי במטרה לפגוע בהן ואף דיבורים על מבצע צבאי נגד חמאס ברצועה. בחודשים האחרונים נמנע צה"ל מלפגוע בחוליות המשגרים, פעמים רבות בגלל נוכחות קטינים ביניהם, אך מדיניות זאת השתנתה השבוע, כאשר צה"ל הונחה על ידי הדרג המדיני לפגוע במשגרי הבלונים והעפיפונים, תוך סייגים. בנוסף לכך, מעבר כרם שלום נסגר לתנועת סחורות ושטח הדיג המותר לעזתים צומצם מתשעה מייל לשלושה בלבד, מתוך מטרה להפעיל לחץ על האוכלוסייה להפסיק את מעשי הטרור.