משלחת רוסית הגיעה לישראל ונפגשה עם גורמים צבאיים ומדיניים על מנת לתאם את השבת משקיפי האו"ם לעמדותיהם בגבול עם סוריה לאחר סיום כיבוש השטח על ידי משטר אסד, המנהל לחימה עיקשת בדרום רמת הגולן מול ארגוני המורדים, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורת "החדשות". 



על פי הדיווח בישראל שואפים להשיב את המצב בגבול הצפוני למצבו לפני פרוץ מלחמת האזרחים הסורית. לרוסים חשוב כי אסד ישוב לשלוט על כל השטח ולכן הם מקדישים מאמץ לקדם את הסכמה מול ישראל, כאשר גם האמריקאים והאו"ם שותפים לשיח שמתנהל.



ביום שלישי העיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה, "אל אח'בר", דיווח כי הנהגת המשטר הסורי החליטה לאחרונה להשיב על כנו את הסכם הפרדת הכוחות מ-1974. על-פי "המקור הבכיר" עליו הסתמך הדיווח, בחודש האחרון כבר מקיים למעשה הצבא הסורי את תנאי ההסכם, בכך שהוציא את כוחותיו מהאזור המפורז שבקטע הצפוני של קו הפרדת הכוחות, אזור שבחלקו שולט המשטר כבר עתה, עוד בטרם המבצע הצפוי להשבת השליטה במחוז קוניטרה ובכל מרחב הגבול עם ישראל. 
 
על-פי הדיווח, מהלך זה הוא חלק ממדיניות של המשטר הסורי שמטרתה לשלול מישראל עילה לפעולה תוקפנית נגדו. ההנהגה הסורית, על-פי המקור, "אינה מעוניינת בפרובוקציה כלפי האויב הישראלי וגרירתו לפעולות צבאיות שיקשו על התקדמות הצבא הסורי במערכת שחרור דרום סוריה ובהחזקתו בגבולות. המטרה הראשונה והחשובה ביותר הוא השלמת המבצע מבלי לתת לאויב הזדמנות להכשלתו או עיכובו".