חילופי אש נרשמים היום (שישי) בגבול הרצועה. דובר צה"ל אישר את הדיווחים הפלסטינים וציין כי "בעקבות ירי לעבר כוח צה"ל במהלך הפרות הסדר האלימות בדרום רצועת עזה, תקף צה"ל מספר יעדי טרור לאורך רצועת עזה באמצעות כלי טיס וטנקים". בנוסף, תושבים בעוטף עזה נדרשו להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.



משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שניים נהרגו בתקיפת צה"ל בחאן יונס. ככל הנראה היעד לתקיפה היה מוצבים של חמאס באזור. עוד דווח בתקשורת העזתית כי כחמשת אלפים פלסטינים מפגינים בגבול וכי מנהיג חמאס אסמעיל הנייה הגיע לאזור.



האירועים מתרחשים אחרי שאתמול היה מתוח גם כן באזור העוטף. חיל האוויר תקף פעמיים ברצועת עזה. בין היתר, הותקפו חוליית משגרי בלוני תבערה סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. העמדה שבה מדובר שייכת ככל הנראה ל"משמר האזרחי" של חמאס. על פי דיווחים פלסטינים, מהירי נפגעו ארבעה בני אדם, אחד מהם נהרג - עבד אל-כרים רדואן, קצין שדה של הזרוע הצבאית של חמאס בחטיבת רפיח. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול בעצימות גוברת כנגד פעילות הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס ורואה בחומרה כל פעילות מסוג זה".

בתגובה לתקיפה, ירו מחבלים שתי פצצות מרגמה, שעל פי דיווח ברצועה, שוגרו לעבר דחפור וכוח הנדסי של צה"ל ממזרח לרפיח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. לאחר מכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד, שנפל בשטח פתוח. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.