סמ"ר אביב לוי בן ה-20 מפתח תקווה הוא חייל צה"ל שנהרג אתמול מירי צלפים בגבול רצועת עזה, כך הותר היום (שבת) לפרסום. לוי, לוחם בשירות סדיר מגדוד צבר שבחטיבת גבעתי היה בפעילות באזור, ונפצע באורח קשה מאוד. הוא פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, אך שם כאמור נקבע מותו. לוי היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע בא. הוא למד בתיכון גולדה שבשכונת אם המושבות בעיר. הערב, בהנחייתו של ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן, ייפתח התיכון בו למד כדי לאחד את חבריו ומכריו של אביב.

בביתו של לוי, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-21 בעוד כשבועיים, התאספו בשעות הצהריים מכריו, בהם בני משפחה וחבריו הקרובים, שהתקשו לעכל את הבשורה על מותו. דודו נועם לוי סיפר כי "הוא היה אמור לחגוג את יום הולדת ה-21 בארבעה באוגוסט, ולהשתחרר בעוד כחודשיים מהצבא. הוא הנכד הגדול במשפחה, ובילדותו אהב מאוד קפוארה, ואף זכה בתחרויות. אביב היה אוהד של מכבי תל אביב בכדורגל ותכנן לטוס לדרום אמריקה, ולפתוח עסק כשיחזור. בנוסף, הוא אהב מאוד גלישה". 

לדבריו, "אביו עובד כמנהל תפעול באולם 'לאגו' בעיר, בעוד שאמו עוסקת בתחום התזונה הבריאה. לאביב שלושה אחים, בהם אורין בן ה-19, אחותו נוי, תלמידת תיכון בת 15, והאח דן בן הארבע וחצי". עם נחיתתם בארץ, ההורים הגיעו, ביחד עם הקרובים להם ועם נציגי צה"ל, לבית החולים לזהות את גופתו של אביב. הדוד סיפר: "הם עמדו ליד גופת בנם במשך קרוב לשעה והתקשו להיפרד ממנו, תוך שהם בוכים בכי קורע לב. אי אפשר לחיות אחרי זה". 

סמ"ר אביב לוי. צילום: באדיבות המשפחה


דודו ספד לו: "לא ניתן לעכל או להבין את החיים בלעדיך"


הוא ספד לו בפוסט מרגש שכתב בפייסבוק: "אביב, הבן של אחי, נולד כמעט לפני 20 שנה - בתור הנכד הראשון במשפחה. קראנו לו על שם אבי (אברהם) וזכיתי לכבוד מאוד גדול והייתי הסנדק שלו. הייתי חייב לרשום משהו על ילד שנולד לתפקיד הבכור. תמיד דאג, שמר, לימד והדריך את האחים שלו ואת בני הדודים. ילד שתמיד השקיע ועשה את הדברים בצורה יסודית , מאז שהיה אלוף הקפווארה ועד למפקד בגבעתי".

"ממש לא רציתי לרשום דברים בנאליים, אבל אי אפשר שלא לספר על ילד צנוע, חרוץ, שבאמת דאג ועזר ככל שיכל לכל הסביבה שלו הילד הכי אהוב והכי נערץ במשפחה שלנו.. בעוד כשבוע אמור היה לחגוג 20. אתמול בצהריים במסגרת סיור בגבול הרצועה צלף פלסטיני ירה כדור שחדר את אפוד המגן ופגע בליבו. אביב, לא סתם נקראת ע"ש סבא אברהם - הזכרת אותו בהמון דברים. ברצינות, במנהיגות, בצניעות וביושר".

"אהוב ליבנו ומושא הערצתנו, לא ניתן לעכל או להבין את החיים בלעדיך לנצח תישאר הנכד הבכור והגיבור שלנו תמיד תהיה בליבנו נעשה הכל כדי לעזור לאבא ואמא ולאחים שלך נקווה לחסדי שמיים שיעניקו להם את הכוחות להתמודד עם אובדן כזה גדול תנוח על משכבך בשלום". הדוד חיים וטורי התקשה אף הוא להיפרד מאחיינו, ואמר: "הוא היה מלח הארץ, אחד שאהב את המדינה מאוד והיה לוחם וגבר. זה אסון גדול למשפחה ולחברים. אנחנו פשוט המומים, לא מעכלים את מה שקרה, ולא מבינים מה נפל עלינו". 
 
אביב לוי. צילום: באדיבות המשפחה


כאמור, אבל גדול ירד על בית המשפחה שמתגוררת בפתח תקווה. "אנחנו משפחה חמה ועוטפת", סיפר האח, שהוסיף: "בכל פעם שאביב היה חוזר הביתה מהצבא היינו מחכים לו ובאים לקחת אותו מהרכבת, כשהוא היה מגיע הכל כבר חיכה לו כאן, האוכל של אמא וכל מה שביקש. הוא היה המודל לחיקוי שלי, ההורים שלי שבורים ומתקשים לקבל את זה, יש לנו אח קטן בן ארבע בשם דן. בכל פעם שאביב היה חוזר הביתה הוא היה מבלה איתו ולוקח אותו לכדורגל, לסרטים, לים או לאכול גלידה. הוא היה קשור אליו בצורה בלתי רגילה. כולנו היינו קשורים אליו".

"כשהוא התגייס לצבא", אומר דודו נעמן, אחד מחבריו הרבים של אביב, "הוא פחד שיגייסו אותו לשריון, וכשהוא קיבל גבעתי הוא שמח מאוד. הוא סיים קורס חובשים ואף יצא לקורס מפקדים במסגרת שירותו". 

החברים, שישבו בביתו של אביב חפויי ראש, סיפרו כי "הפעם האחרונה שבילינו איתו הייתה לפני כשבועיים, כשיצא הביתה. מאז לא היינו איתו בקשר. אנחנו מסרבים לקבל את הבשורה על אובדן החבר היקר שלנו". גורמים בצבא ציינו גם כי "מדובר היה בלוחם אמיץ, מהמובחרים שיש".

אביב לוי. צילום: באדיבות המשפחה


חברתו ספדה לו: "הדמעות ממשיכות לזלוג. מסרבת להאמין שזה אמיתי"


חברתו שחר, נפרדה ממנו אף היא בפוסט מרגש שכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "אהוב יקר שלי ,לוחם שלי. לא נקלט לי מה שקורה מהרגע שהלכת לי . הלב נשרף והדמעות לא מפסיקות לזלוג מי היה מאמין שתלך לי כל כך מהר. הלכת לעוד הפסד רגיל של יום שישי וזה מה שקרה, הודיעו שיש חייל פצוע בצבר וניסיתי להפוך את כל העולם ורק מה שרציתי זה לשמוע שאתה בסדר ושהכל טוב איתך. באותו הרגע שהודיעו את השמועה התפרצתי בבכי ונפלתי לרצפה".

"היית נמצא בשטח על הגדר ימים ולילות ותמיד אמרתי לך את אותו המשפט ״תשמור על עצמך״ בחיים לא פחדת מכלום לא משנה מה עמד בדרך שלך, תמיד כשהיינו מדברים היית מתעצבן על חיילים שלך שהם מורידים את הקרמי והקסדות ,תמיד היית מוכן ודרוך לכל דבר קטן. אמנם לא עברנו תקופה ארוכה ביחד אבל תקופה משמעותית שבה נקשרנו ולמדנו להכיר גם שאני עושה 12/2 ואתה 16/5 והיינו מחכים לרגע שנפגש ושיגיע הסופ"ש ששנינו נהיה בבית ביחד".

"הבוקר טוב שדאגת לומר כל בוקר והלילה טוב כל לילה, תמיד היה חשוב לך שאני אלך לישון שמחה גם אם עבר עלי יום קשה. היית לצידי בכל התקופה של הקורס מפקדות וידעת תמיד לעזור לי ולהרים אותי כשהייתי צריכה הייתי בוכה לך על הדברים הכי קטנים ותוך שנייה ידעת איך להרים אותי בחזרה, עוד שבוע אני מסיימת את הקורס והיית צריך להיות איתי בטקס להחזיק לי את היד ולשמוח איתי. אביב שלי ,היו לנו מליון תוכניות להמשך וספרנו את הימים עד שנפגש שוב .עוד שבועיים יש לך יום הולדת ובזמן שאני מתכננת לך את היום הולדת המושלמת בינתיים הכל מתפוצץ. אני מסרבת להאמין שזה אמתי, אני מסרבת להאמין שאתה זה שנפל".

"תמיד שאלתי אותך מה הדבר שאתה הכי פוחד ממנו והתשובה שלך הייתה 'מכלום'. שום דבר לא הפחיד אותך ולא גרם לך לאיום .ברגעים הקשים שהיו לך ימים שלמים בשטח בלי מקלחת ובלי אוכל .תמיד ידעתי איך להיות לצידך ולהרים אותך ולהזכיר לך שאתה בקרוב משתחרר ושזה הולך להיגמר כל התקופה הזאת . היו לך ככ הרבה תוכניות להמשך החיים ,לטוס ליהנות ללמוד תמיד אמרת לי שאתה רוצה להיזרק בחוף ורק לנוח בטן גב אחרי שירות בקרבי . התגייסת יצאת לקורס חובשים אחר כך קורס מ"כים היית מפקד על טירונים ,תמיד סיפרת על כמה זה היה חוויה עבורך ואז קורס סמ"בים הגעת להיות סמל בקו. תמיד היית מספר לי כמה שאתה אוהב את החיילים שלך ושאתה תתן הכל בשבילם ,נתת את כל כולך לשירות אהבת את מה שאתה עושה, והיית שם בשביל כולם בכל רגע".
 
"מסרבת להאמין שאתה לא כאן איתי יותר ,מסרבת להאמין שלא אוכל לשמוע את הקול שלך שוב. אהוב שלי תמיד אזכור אותך ותמיד תהיה בליבי תשמור עלי ועל המשפחה המדהימה שלך שם למעלה. הגעגוע אלייך חזק כל כך. אני אוהבת אותך ! שחר".
 
חבריו של אביב לוי. צילום: אלון חכמון


ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, מסר: "פתח תקווה מרכינה ראשה על נפילתו של לוחם פלוגת החוד של גבעתי, סמל אביב לוי, בוגר תיכון 'גולדה מאיר' שנפל בשדה הקרב על הגנת הארץ. ביום שישי, בעיצומן של ההכנות לשבת, כאשר בני משפחתו מטיילים הרחק בחו"ל, יצא אביב לוי, מפקד סיור בגבול רצועת עזה, עם הצוות שלו לעוד משימה ממנה לא שב. עוד רגע בלתי נתפס במציאות שלנו.  לכאורה, היה זה עוד יום שגרתי של התפרעות על גדר המערכת, אלא שירי בודד של צלף טרוריסט מהחמאס הפך בין רגע אירוע בטחוני שגרתי, לטרגדיה עבור בני משפחת לוי ועבור מדינה שלמה שאיבדה את אחד מטובי בניה".

לדבריו, "אביב לוי, בן למשפחה ערכית ושורשית, המתגוררת בשכונת 'אם המושבות', התנדב לשרת ביחידה קרבית. הוא פיקד על אין ספור אירועים ביטחוניים תחת אש וסיכון חיים כשהוא חשוף בשדה הקרב. כל רגע חייו וחיי חבריו תלויים על חוט השערה. אביב פיקד באומץ לב על משימות מסוכנות באחד המקומות המתעתעים שיש בארצנו.  אין בכוחן של מילים להכיל את עוצמת הכאב שנפל בחלקה של משפחת לוי ברגע אחד קטלני שהגיע בשריקת כדור בודד וגרם לאובדן כזה. אין מילים שמסוגלות להכיל את התדהמה של בני המשפחה עם קבלת ההודעה המרה. אנו רק יכולים לחבק ולבכות יחד עם בני משפחת לוי, לחבק חזק ולנסות להבין את הבלתי נתפס. ליבנו עם הוריו, פרי ויעקב, אחיו, אורין לוחם בן 19, נוי בת 15 ודן בן 4.5. הכדור שפילח את חזהו של אביב, פגע בלב של כל אם ואב בישראל. יהיה זכרו ברוך".

מקורבת למשפחה סיפרה כי "בזמן האירוע הוריו, יעקב ופרי לוי, שהו בחופשה באיטליה. אביו עובד כמנהל תפעול באולם 'לאגו' בעיר, בעוד שאמו עוסקת בתחום התזונה הבריאה". 

היא ציינה גם כי "במהלך האירועים אמו של אביב דאגה לו במיוחד. מאז שהתגייסו לצבא, היא התמידה להכין לילדיה את האוכל שהם אוהבים ולפנק אותם כשחזרו לחופשות. את בשורת האיוב היא קיבלה באיטליה, כאמור, ומיד לאחר מכן עשו ההורים את דרכם חזרה ארצה. מדובר במשפחה שקטה מאוד וצנועה".