בצל הסכם הפסקת האש, שהופר בשעות הבוקר כאשר צה"ל ביצע ירי פגזים לעבר חוליה שניסתה לחדור לשטח ישראל, אמר היום (שבת) גורם מדיני בכיר כי במסגרת ההסדר עם חמאס, התחייב הארגון להפסיק את טרור העפיפונים ובלוני התבערה. הבכיר טען כי "חמאס ספג מכה קשה אתמול וביקש דרך המצרים הפסקת אש, תוך שהוא מתחייב להפסיק את טרור האש ואת הטרור על הגדר. המצרים ערבים לכך מולנו, בכל מקרה המעשים בשטח הם שיקבעו את ההמשך, ואם חמאס יפר זאת הוא ישלם מחיר כבד עוד יותר".



ואולם, בשעות הצהריים נחת בלון תבערה שהופרח מכיוון רצועת עזה בנחל עוז וגרם לשריפת קציר במקום. כוחות כיבוי הגיעו למקום על מנת לכבות את השריפה.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה


הדברים נאמרים לאחר לילה שקט שעבר על תושבי עוטף עזה בעקבות ההסכם המדובר. בשעות הבוקר הנחה צה"ל את תושבי עוטף עזה לשוב לשגרה מלאה, הכוללת אף פתיחה מחדש של חוף זיקים לרחצה, זאת בתום הערכת מצב שקיימו בצבא. עם זאת, מעט מאוחר יותר הופרה הפסקת האש כאשר צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לחדירת מספר חשודים אשר חצו את גדר המערכת. החשודים חזרו לשטח הרצועה.



במהלך הערב והלילה הותקפו 60 מטרות ברצועה, ביניהן שמונה עמדות תצפית, כשצה"ל תוקף באמצעות מטוסי קרב וטנקים. 15 מהמטרות היו שייכות לגדוד זייתון של החמאס, עוד כ-25 בבית להייה. מחסן של כלי טיס בלתי מאוישים נהרס גם הוא, במה שהיה אמור לשמש כאפשרות לפיגוע.



התקיפה הנרחבת הגיעה לאחר שבשעות אחר הצהריים, נהרג חייל צה"ל מירי צלף, והוא ההרוג הראשון בגבול מאז מבצע "צוק איתן". הלוחם, ששהה ביחד עם חבריו בסיור, נפצע באורח אנוש ולאחר מכן נפטר מפצעיו. באירוע חוסלו ארבעה מחבלים.



במהלך שישי התקיימו שני דיונים ביטחוניים מיוחדים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרטמכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. כשאל הפגישה השנייה הצטרפו גם ראש השב"כ וכן בכירי צה"ל ומערכת הביטחון.

בצה"ל טוענים כי "התקיפות הביאו לפגיעה קשה במערכי הפיקוד והשליטה, אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, הגנה האווירית, מערכי אימונים, מערכי הלוגיסטיקה ובתשתיות צבאיות שונות של ארגון הטרור חמאס בגדודים שנתקפו. בין המטרות הותקפו מפעלים ומחרטות לייצור אמצעי לחימה, פיר כניסה לרשת מנהרות טרור, מפעל המשמש לייצור רכיבים לתשתיות תת-קרקע, מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, חמ"לים צבאיים, מתחמי אימונים, עמדות תצפית ועוד".