תגובה עוצמתית: דובר צה"ל פרסם היום (שבת) סרטון בו נראות הפגיעות במטרות חמאס ברחבי רצועת עזה, שבוצעו בתגובה לפיגוע הצליפה שאירע אתמול - שבו נהרג חייל גבעתי מאש צלפים. כזכור, בגל התקיפות שהוגדר על ידי גורמים צבאיים כחמור ביותר מאז מבצע "צוק איתן", הותקפו כ-60 יעדי טרור על ידי מטוסי קרב. מוקד התקיפה הושמדו כליל שלוש מפקדות גדודיות של ארגון הטרור חמאס – מפקדת גדוד זיתון בצפון הרצועה, מפקדת גדוד חאן יונס בדרום הרצועה ומפקדת גדוד אל-בורייג׳ במרכזה. במפקדות הושמדו כ-60 מבנים ותשתיות ונשללו יכולות פיקוד, שליטה וטרור משמעותיות".



"תקיפות צה"ל הביאו לפגיעה קשה במערכי הפיקוד והשליטה, אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, הגנה האווירית, מערכי אימונים, מערכי הלוגיסטיקה ובתשתיות צבאיות שונות של ארגון הטרור חמאס בגדודים שנתקפו. בין המטרות הותקפו מפעלים ומחרטות לייצור אמצעי לחימה, פיר כניסה לרשת מנהרות טרור, מפעל המשמש לייצור רכיבים לתשתיות תת-קרקע, מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, חמ"לים צבאיים, מתחמי אימונים, עמדות תצפית ועוד", נאמר בהודעת דובר צה"ל לאחר התקיפה.



עוד צוין בהודעת הצבא כי "תקיפה זו מביאה לידי ביטוי את היכולות האוויריות, המודיעיניות והמבצעיות של צה"ל. הצעדים ילכו ויתרחבו ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל טרור נגד אזרחי ישראל ותשתיות הביטחון המגנות עליהם, מפר את הריבונות הישראלית ומסכן את אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. פעולות הטרור של חמאס, שמבוצעות בכסות האזרחים, מדרדרות את מצבם של תושבי עזה ומביאות לפגיעה גם במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל. בצה"ל רואים בחומרה רבה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. חמאס הוא שאחראי לכל המתבצע מעזה והוא שאחראי להשלכות פעולות הטרור והתגובה עליהן. צה"ל ערוך למגוון תרחישים אליהם התכונן בשנים האחרונות ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל". בתוך כך, הלילה דובר חמאס אישר את הדיווחים ופרסם כי הושגו הבנות בין ישראל לפלגים.