שחר, חברתו של סמ"ר אביב לוי שנהרג מירי חמאס בגבול הרצועה, היתה אמורה לחגוג לו בעוד שבועיים יום הולדת. "תכננתי לעשות לו את היום הולדת הכי כיפי בעולם והוא בכלל לא יהיה פה", סיפרה הערב (שבת) בדמעות ל"כאן 11", "זו היתה אמורה להיות הפתעה. אולי בית מלון או  צימר, ולעשות לו את היום הולדת הכי כיפי בעולם". היא הוסיפה: "הוא היה איש מיוחד מאוד, אין לי מילים להסביר את זה. דבר אחרון להגיד לו? שאני אוהבת אותו".

דור, אחד מחבריו סיפר: "הוא היה ילד טוב, מלאך. אין לי מה להגיד. פשוט הכי חשוב שישמור עלינו על המשפחה שלו". הוא הוסיף ודיבר על שיחתם האחרונה. "דיברנו פעם אחרונה שהוא יצא, זה פשוט לא נקלט שהוא לא איתנו ולדבר עליו בלשון עבר".

כזכור, הוא נהרג אתמול מירי צלפים בגבול רצועת עזה, לוי, לוחם בשירות סדיר מגדוד צבר שבחטיבת גבעתי היה בפעילות באזור, ונפצע באורח קשה מאוד ומותו נקבע בשטח. לוי היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע הבא.

הוא למד בתיכון גולדה שבשכונת אם המושבות בעיר. הערב, בהנחייתו של ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן, ייפתח התיכון בו למד כדי לאחד את חבריו ומכריו של אביב.
בביתו של לוי, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-21 בעוד כשבועיים, התאספו בשעות הצהריים מכריו, בהם בני משפחה וחבריו הקרובים, שהתקשו לעכל את הבשורה על מותו. 
דודו נועם לוי סיפר כי "הוא היה אמור לחגוג את יום הולדת ה-21 בארבעה באוגוסט, ולהשתחרר בעוד כחודשיים מהצבא. הוא הנכד הגדול במשפחה, ובילדותו אהב מאוד קפוארה, ואף זכה בתחרויות. אביב היה אוהד של מכבי תל אביב בכדורגל ותכנן לטוס לדרום אמריקה, ולפתוח עסק כשיחזור. בנוסף, הוא אהב מאוד גלישה".