האם חמאס הבין שהוא מתח את החבל יתר על המידה? הפרשן הצבאי של ערוץ 10, אלון בן דוד, סיפר הערב (שבת) באולפן שישי על האירועים שכמעט והובילו את חמאס וישראל להתנגשות חזיתית, עד שארגון הטרור נאלץ להתקפל ולבקש הפסקת אש. לטענת בן דוד, חמאס לא היה מודע מראש לירי שבוצע, תוך שהוא מציין שהירי בוצע כשמנהיג הארגון אסמעיל הניה היה סמוך לגדר המערכת, מה שהיה אמור למנוע מחמאס לבצע פיגוע שכזה בעת הזו.



בנוסף לכך הוסיף בן דוד כי לאחר הפיגוע פנו בחמאס למצרים ו"התחננו" להפסקת אש, מתוך פחד מפתיחתה של מלחמה כוללת בין ישראל לארגון ברצועת עזה. המצרים בתגובה איימו להצטרף לסנקציות הישראליות על הרצועה אלא אם חמאס יתחייב להפסיק לשגר את בלוני ועפיפוני התבערה, דבר שחמאס הסכימה לו, עם זאת גם היום שודר בלון תבערה לעבר ישראל, אך מדובר בירידה משמעותית מהשבועות והחדשים האחרונים. בנוגע לשאלה, האם הסכם הפסקת האש האחרון יימשך, ענה הפרשן כי רק ימים יגידו.



כזכור, אתמול ירה צלף פלסטיני לעבר כוח צה"ל והרג את סמ"ר אביב לוי ז"ל, שהיה בסיור שהתקיים באזור בעקבות התקהלות המוני פלסטינים סמוך לגדר הרצועה במסגרת "צעדת השיבה". בתגובה לירי, החל צה"ל בסדרת תקיפות ברצועת עזה, אותן הגדיר כעוצמתיות ביותר מאז מבצע צוק איתן, והשמיד שלוש מפקדות גדודיות של החמאס, כלי לחימה ואמצעי תשתית ושליטה אחרים. בשעה אחת בלילה, הודיע חמאס על הפסקת אש בתיווך מצרי, דבר שישראל לא אישרה.