האבל בפתח תקווה נמשך: מאות התאספו הערב (שבת) בבית הוריו של אביב לוי ז"ל שבפתח תקווה, שנפל מאש שנפתחה לעברו סמוך לגבול רצועת עזה אתמול. סגן מפקד הפלוגה בה שירת לוי, סגן דור, הגיע גם הוא לבית המשפחה, וסיפר להורי הנופל על נסיבות מותו של בנם. "אביב לא היה אמור לצאת לשטח, הוא התקשר אלי ואמר לי, אתה חייב להוציא אותי".



"באיזשהו שלב נפרדנו וזמן קצר לאחר מכן שמעתי שחייל מהכוח נפגע. הגעתי לשטח וראיתי שמדובר באביב", הוסיף הקצין. כשנשאל על נסיבות מותו של החייל, וכיצד הוא נהרג למרות שלבש אפוד מגן, הסביר סגן דור כי מדובר היה בקליע בקוטר של 7.62, שאמנם לא חדר את האפוד, אך גרם למותו של לוי מעוצמת הפגיעה, ואף הוסיף כי הוא החזיק את הקליע ביד כדי להדגיש את העובדה שהקליע אכן לא חדר לגופו של לוי. "אביב היה הטוב מכולם בכל מה שהוא עשה גם יותר מהמפקדים שלו", סיים סגן דור את דבריו.



"לא האמנו שכך יהיה המפגש הכיתתי" תלמידים מתאספים בתיכון גולדה בפתח תקווה
"לא האמנו שכך יהיה המפגש הכיתתי" תלמידים מתאספים בתיכון גולדה בפתח תקווה



"הלב פשוט מתפוצץ מצער"



גם אל התיכון בו למד לוי, תיכון גולדה מאיר בפ"ת, הגיעו מאות מבוגרי בית הספר שהכירו את אביב. נאווה ינאי, שהייתה המחנכת של לוי סיפרה ל"כאן": "חינכתי את אביב שלוש שנים במחזור קודם. זה בא בהפתעה גמורה והלב פשוט מתפוצץ מצער. אין לי ממש מילים, אבל היה לאביב חיוך הורס, עיניים מלאות שמחה ונשמה ענקית וטובה שלו".



"הוא היה ילד שאף פעם לא התערב במריבות בכיתה ותמיד היה נייטרלי. שלוש שנים לא היה לנטל בכלל, פשוט נער נעים, חייכן, נעים, טוב לב ואהוב. לא האמנו שהמפגש הכיתתי יהיה כזה ודיברנו ונזכרנו כמה נעים הוא היה, כמה לב זהב, כמה הוא הציב לעצמו מטרות ויעדים ועמד בהם. כל מה שהיה לו להגיד ולבקש תמיד בנועם בנימוס ולא בהתלהמות", היא סיפרה.